Kuivlastilaeva meeskond ei kavatse laevalt lahkuda enne palga saamist ja pealegi pole neil selleks ka võimalust, sest nad pole juba pikalt palka saanud, kirjutas vgorode.ua.

"Meil pole võimalik kaldale jõuda. Kui me tahaks lihtsalt kaldale minna ja Ukrainasse sõita, siis politsei arreteeriks meid," rääkis laeva kapten.

Nemo meeskond pole pool aastat korralikult söönud, pole valgust ega sidet. Ent viisa Ukrainasse saamiseks läheb maksma 150 eurot, mis on ilma palgata meestele suur raha, kirjutas ajaleht.

Swedbank teatas Delfile, et väide, nagu kuuluks laev pangale, ei vasta tõele. "Swedbank ei ole ei faktiliselt ega juriidiliselt Türgis oleva aluse omanik ega valdaja. Türgis oleva aluse puhul on tegemist firmale Unite Marine Management OÜ (UMM) antud laenu tagatisvaraga. Laeva ja selle meeskonna on jätnud hooletusse laeva omanik (Akton Baltic OÜ) ja operaator (UMM). "

"Tegemist ei ole Swedbanki varaga, vaid laenu tagatisega. Pank ei opereeri laevu ega ole sõlminud meeskondadega töölepinguid. Pank laenuandja ja hüpoteegipidajana ei saa ka tagatist lihtsalt endale võtta," selgitas Swdbanki pressiesindjaja Mart Siilivask Delfile.

"Pank saab pöörduda vaid kohtu ja kohtutäituri poole, et see korraldaks laeva müümise. Tagatised müüakse avalikul enampakkumisel täitevmenetluse käigus, mis on kohtu või kohtutäituri poolt kontrollitud protsess."

Swedbankile teadaolevalt on meremehed ise aluse arestinud ja nõudnud selle sundmüüki. Laeva müügist saadud rahast saavad võlausaldajad oma nõuded rahuldatud vastavalt rahuldamisjärgule. Esimeses järjekorras rahuldatakse täitemenetluse kulud ja merivõlad (sh. ka meeskonna saamata jäänud töötasud) ja kui peale eelnimetatud kulude kandmist jääb veel raha üle, siis rahuldatakse vastavas osas hüpoteegipidaja ehk panga nõue, sõnas Siilivask. "Raske on hinnata, kui kaua selline protsess Türgis aega võib võtta."

Meeskonda puudutavate küsimustega tegeleb aga rahvusvaheline transporditöötajate föderatsioon ITF (International Trasporters' Federation), kes on meile teadaolevalt osutanud laeva meeskonnale ka toiduabi. Reeglina korraldab ITF ka hüljatud laevade meeskondade kojuviimise ja esindab neid hilisemas täitevmenetluses. Miks antud laeva puhul ei ole ITF meremehi koju toimetanud, on pangale teadmata.

Swedbank ei ole vastutav meremeeste olukorra eest - selle eest vastutavad laeva omanikfirma ja operaator.