„Lepinguline tähtaeg on 31. oktoober, kuid hetkel ollakse graafikust mõnevõrra ees ja tõenäoliselt antakse objekt tellijale üle juba augusti lõpus. Kuna jäänud on veel asfalteerimistööd, mis on väga ilmastikukartlikud, siis vihmane suvi võib tuua mõningaid korrektuure, kuid tähtaegse lõpetamisega ei ole probleeme," selgitas maanteeameti pressiesindaja Allan Kasesalu Delfile.

7,2-kilomeetrine teelõik ehitatakse 628 miljoni krooni eest neljarajaliseks maanteeks. Rajatakse kolm eritasandilist ristmikku, üks riste, kaks jalakäijate silda ning kergliiklusteed ja kogujateed. Samuti püstitatakse müratõkkeseinad. Ehitustöid teostavad Talter, Tref, K-Most ja Teede REV-2.

Varem oli see teelõik väga kitsas ja õnnetusterohke, nüüd on aga tee viidud täiesti uude kohta ja vastab tänapäeva nõudmistele. „Kui enne kulges tee põhja poolt Kukruse suurt tuhamäge, siis uus tee läheb hoopis lõuna poolt ja seal on lühikese lõigu kohta eritasandilisi ristmikke ning sildu päris mitu," märkis Kasesalu.

Kaevanduskäigud varisevad?

Ehitust alustati Kasesalu sõnul möödunud aasta kevadel. „Õnneks oli sügis pikk ja soe, mis lubas töödega jätkata sisuliselt jõuludeni. Külm talv küll natuke piiras kavandatud betoonitöid, kuid üldisele ajagraafikule see ohtu ei kujutanud."

„Muldkeha ehitus on lõppemas ja alates maist on jätkatud asfalteerimistöödega. Samuti jätkatakse väiksemate betoonitöödega sildadel. Paigaldada on veel üks jalakäijate kaarsild. Objekti lõppu jäävad liikluskorralduse ja haljastustööd," märkis Kasesalu.

Tööd muudab tavapärasest keerulisemaks ja kallimaks asjaolu, et tee asub vanade kaevanduskäikude kohal. Seetõttu paigaldati uue tee põhja geovõrk, et ära hoida tee vajumine, kui mõni käik peaks sisse varisema. 320 000 ruutmeetri geovõrgu maksumus on umbes 100 miljonit krooni.