Jaapanlasi solvab Stockmanni kaubamaja märtsi reklaambrošüür. Idamaise toidu reklaamiks on selles kasutatud hieroglüüfide jada, kirjutab SL Õhtuleht.

“Kahetsusväärne, et Stockmannil just selline tekst reklaamiks on. Oleks ükskõik milline laenatud fraas, poleks asi nii hull,” oli Jaapani keele õpetaja Kiyohiko Takahashi nördinud. “See tähendab ebaõnne ja hukatust,” ütles Takahashi.

Otseses tõlkes tähendab hieroglüüfide jada väljendit: pargialale laienev keisrikoja surnuaed või pargialal laiuv keisrikoja surnuaed. Takahashi selgitas, et kui lääne kultuuris on surnuaed püha paik, siis idamaade filosoofias on surnuaed negatiivse auraga koht.

Takahashi ütles, et end surnuaiana reklaamiv Stockmanni kaubamaja teda pärast säärast reklaami enam sisseoste tegema ei kutsu. “On piisavalt teisi kauplusi, kus saab idamaist toitu osta. Parema meelega hoian surnuaiast eemale,” naeris ta.

Tallinna Stockmanni kaubamaja juhataja Harri Saarto tunnistab, et hieroglüüfirida sattus reklaambrošüüri ilma kontrollimata ja selle tähendust ei teatud.

“Meil on väga kahju, et reklaamis on kasutatud selliseid hieroglüüfe, millest me isegi aru ei saanud ja millega võime kedagi solvata. Orientaalne teema sobis meie toidukaupade reklaamiga ja meil polnud tõesti plaanis kedagi solvata,” vabandab Saarto, kelle sõnul kampaania ja reklaambrošüürid on liikvel Soomes, Eestis ja Venemaal.