Lastel enestel polnud aga mingit valikut — neile anti pihku peo osalejakaart ja Nikoni logoga kaelapael, kirjutab ajakirjanik Rein Sikk Eesti Päevalehe arvamusveerul.

Nõukogude ajal ei suudetud kõiki laulupeol osalejaid panna kandma Lenini või Brežnevi pilti, nüüd aga on vaba eesti rahaorjus varustanud kümned tuhanded lapsed firmalogoga, nendib Sikk.

Autor imestab, et samal ajal kui me oleme ülimalt punktuaalsed rahvariiete eheduse osas — kuhu peab olema kinnitatud sõlg ja mis kingi võib sinna juurde kanda, lubame me neid lörtsida sponsorreklaamiga.

Siku sõnul on probleemi võti on tegelikult riigikogu kultuurikomisjoni käes, mille esimees Peeter Kreitzberg on avalikult öelnud: laulupidu olgu sajaprotsendiliselt riigi finantseeritud, igasugusest sponsorlusest ja sponsorreklaamist vaba.

Eesti Laulu- ja Tantsupeo SA juhataja Aet Maatee nendib oma Eesti Päevaleht Onlinele saadetud vastulauses, et kuna kaelapaelu pakuti neille tasuta, nähti selles võimalust kuidas laulupeoliste niigi kogu aeg kasvanud kulutusi vähendada. “Siiski ei kohustanud me mitte kedagi seda kandma”.

“SA Lauluväljak korraldas ühte fotokonkursi ning pakkus välja, et selle võistluse sponsor võiks anda laulupeoliste kaelakaartidele kaelapaelad,” lausus Maatee. “Ütlesin neile, et kui paelad midagi reklaamivad, siis me ei ole neist huvitatud. Esmalt öeldi, et reklaami ei ole peal, vaid lihtsalt mingisugune kiri.”

Maakonnakuraatoritele sai Maatee sõnul öeldud, et see on teie enda valik, kas tahate või ei taha neid paelu, ent suurem enamus oli neist huvitatud.