"Eesti põhiteede seisukord on üsna hea, võrreldes olukorraga linnateedel, mis on katastroofiline," vahendab ERR Tallinna tehnikaülikooli teedeinstituudi lektori Ain Kendrasõnu Vikerraadio saates "Uudis+".

"Katend projekteeritakse täpselt koormuse järgi, mida ta peab kunagi vastu võtma ning kuni 2006. aastani lisati sellele üks sentimeeter kulumisvaru, hiljem otsustati aga see projekteerimisnormidest maha võtta," selgitas Kendra.

Kendra sõnul on löökauk juba tagajärg ning kui olukord on nii kaugele lastud, on otstarbekam aukude parandamise asemel kogu kattekonstruktsioon asendada.

"Peaksime kulumiskihti pidevalt lappima veel enne, kui sinna löökaugud ilmuvad, sest kui need tulevad, tähendab see, et me ei pääse enam kulumiskihi asendamisest, siis on vead juba sügavamal," ütles Kendra, kelle sõnul on vaja ennetavat remonti.

Samas möönis ta, et uut teed ei saa talvisel ajal rajada ja selleks, et kevadeni saaks sõita, tuleb löökauke siiski lappida.