Sotsioloog: poliitikud reklaamivad novembrikaamoses päevituskreemi
„Umbes nagu reklaamiks keegi novembrikaamoses päevituskreemi. Käib kassi-hiire mäng, sest kumbki neist ei tea, millise arutlusteemaga välja tulla. Mis võiks valijatele peale minna? Kes võtab avalöögi riski? Paraku on hirmud suured, sest eurovalimiste põhjal tehakse ennustusi sügisralliks," kirjutab Toots. Tema sõnul suudavad need parteid, kes tänasel poliitikamaastikul on niigi tagaplaanil (Rahvaliit), seetõttu vabamalt mõelda ja on avalikustanud oma sisulised eurovalimiste platvormid.
„Kuna suuremaid meediaväljaandeid valitsevad aga kaks suurt, Keskerakond ja Reformierakond, siis puudubki Eesti eurovalimistel sisu. Täna näen reaalset ohtu, et eurovalimised muudetakse põhirivaalide siseriikliku võimuvõitluse vahendiks," arvas Toots.
Talle sekundeerib Juhan Kivirähk, kelle sõnul hakkavad kampaaniaga seotud hirmud juba tasapisi tõeks saama. „On näha, et valimisvõitlust hakatakse taas kasutama tavapäraseks kodumaiseks poriloopimiseks ning üritatakse valijate meeli, mõtteid ja tundeid vallutada valimislubaduste roosa uduga. Lootusi panen aga sellele, et maikuus kogunev saja tuhande pealine mõttekoda ei lase valijatele enam niisama lihtsalt hambasse puhuda, nagu see juhtus kahe aasta eest riigikogu valimistel," sõnas Kivirähk.