Nimelt lisati nimetatud aasta kampaaniakulude aruandesse juurde 41 692,07 eurone arve, mis erakonna väitel oli eksituse tõttu jäänud sinna kandmata ning kajastus vaid majandusaasta aruandes ja raamatupidamises.

Komisjon küsis 23. juulil kõigilt erakondadelt 2011. aasta telekampaaniate detailseid andmeid, et hinnata võimalusi täpsemalt võrrelda ja analüüsida reklaamide mahtu, teatas erakonna pressiesindaja.

Erakond edastas komisjonile ka täiendatud kampaaniakulude aruande, millele on võrreldes eelnevaga lisatud üks valimisreklaami tootmise eest tasutud arve kogusummas 41 692,07 eurot.

Antud kuludokument on kajastatud erakonna raamatupidamises ning majandusaasta aruandes erakonna muu reklaamikuluna, kuid oli ekslikult välja jäänud valimiskampaania aruandest. Sotsiaaldemokraatlik Erakond avastas vea võrreldes ERJK kirjale vastates 2011. aasta kampaaniaaruandeid ja majandusaasta aruannet.

Eksitus tulenes asjaolust, et 2011. aastal ei eristatud erakonna raamatupidamise kontoplaanis valimiskulusid üldistest erakonna kulutustest ning valimiskampaania aruanne koos täiendavate aruannetega koostati käsitsi. Nii kulutas erakond valimiskampaaniaks aruandes näidatud 685 234,84 euro asemel 726 926,91 eurot (ehk 6 rpotsenti senini deklareeritust enam). Erakond kulutas seega telereklaamide tootmiseks 55 815,09 eurot ning edastamiseks 252 693,20 eurot.

Erakond on kriitiliselt üle vaadanud ning korrigeerinud oma raamatupidamise kontoplaani selliselt, et valimiskampaania kulud oleksid selgelt eristatavad nii jooksvalt kui aasta lõikes, vältimaks tulevikus sarnase olukorra tekkimise.