Soome amet kontrollib seoses Stari rambiõnnetusega ka teisi Tallinki laevu

 (18)
Täiendatud!
Eestlased Soomes tööl
Foto: Priit Simson

Soome transpordiohutuse amet Trafi uurib kõiki Tallinki laevu, tegemaks kindlaks, kas neil on samasugune rambikonstruktsioon, nagu seda oli eile õnnetusse sattunud Staril.

Tallinki teatel põhjustas Staril esialgsetel andmetel õnnetuse kahe autoteki vahelise rambi konstruktsioonielemendi purunemine. Nüüd on Soome transpordiohutuse amet Trafi teatanud, et kavatseb Tallinki laevade rambisüsteemid uurimise alla võtta, kirjutas Ilta-Sanomat.

Tallink on varasemalt teatanud, et esialgsete vaatluste põhjal põhjustas neljapäeval kell 19.40 juhtunud õnnetuse laeva kahe autoteki vahelise rambi konstruktsioonielemendi purunemine. Mis detail purunes ja mis selle põhjustas, selgitab ekspertiis, mille viivad läbi klassiühing, kindlustusfirmad, rambi tootja ning riiklikud ametkonnad.

Star on oma ehituselt Tallinki väitel nende laevade seas unikaalne, samuti pole samasuguse ehituse, mõõtmete ja mehhanismiga rampi kasutusel teistes Tallinki laevades.

Samuti teatas ka firma ise Delfile, et vaatab juhtumi valguses kindlasti üle ka teiste laevade autotekkide rambid.

Stari ehitas Soome laevaehitaja Aker Yards, mis andis laeva Tallinkile üle 2007. aastal. Kõnealuse rambi on tootnud Skandinaavia ettevõte TTS, mis on väidetavalt merendusvaldkonnas tuntud ja kogenud rampide tootja.

44 meetri pikkusele ja 6 meetri laiusele rambile on väljastatud sertifikaat kuni 200-tonnise raskuse kandmiseks. Õnnetuse hetkel rambil paiknenud sõidukite kogukaal oli deklaratsioonide alusel 130 tonni. Sõidukite kaalu vastavus deklaratsioonile kontrollitakse Tallinki esindaja sõnul üle.

Seotud lood:

Juba 19. sajandil asutatud firmast välja kasvanud Soome laevaehitushiid võttis ühinemiste tulemusena 2006. aastal endale nimeks Aker Yards Oy ja 23. novembril 2008 uueks nimeks STX Finland Cruise Oy, aga turunduses kasutab emaettevõtte siiani STX Europe nime.

STX Finland ja tema eellased on ehitanud avalike andmete kohaselt palju ristluslaevu, kaasa arvatud enamiku Tallinki laevadest.

Firma on lisaks ehitanud ka kaks Oasis-klassi ehk eriti luksuslikku laeva "Oasis of the Seas" (2009) ja "Allure of the Seas" (2010) ning need olid valmimise ajal maailma kõigi aegade suurimad ristluslaevad.

Enamik Tallinki käesoleval sajandil valminud parvlaevadest on valmistatud Rauma tehases. Suurimad ristluslaevad on ehitatud Turu tehases. Helsingi tehases on ehitatud hulga ristluslaevade kõrval ka kiired parvlaevad Star ja Viking XPRS.

STX Finland on Soome mereväe laevade peamine valmistaja ja maailma juhtiv jäälõhkujate tootja. Talle kuulub pool Helsingi laevaehitusettevõttest Arctech Helsinki Shipyard, millest teine pool kuulub laevaehitusettevõttele United Shipbuilding Corporation, mis kuulub täielikult Venemaa riigile.