“Võimatu on tagada autodele nn rohelist lainet, sundimata jalakäijaid ootama sobivat aega teeületuseks ja sageli ka sundseisakut sõidutee keskel oleval ohutussaarel. Seal, kus lähiristmike ummistuskoht on väiksem, antakse jalakäijale võimalus ületada tee vahepeatuseta,” selgitas Songisepp Eesti Päevalehele.

Songisepa sõnul peab fooride programmeerimisel arvestama lähedalolevate magistraalide prioriteetidega, tuues näiteks Odra-Juhkentali ja bussijaama ülekäiguraja, kus fooride koordineeritud töö tagab Tartu maantee trammide sujuva liikluse.

“Uutel ristmikel, nagu Mustakivi-Narva ja Kivila-Mustakivi, tehakse esimestel kuudel vaatlus, sest liiklusvood alles kohanevad uute võimalustega ning seejärel muudetakse vajadust mööda fooriprogrammid optimaalseks,” jutustas Songisepp. “Tuleb tõdeda, et ainuüksi foorid ei suuda liiklusolusid parandada, vaid nende ülesandeks on ohutuse tagamine.”

Songisepp kutsus üles inimesi tegema märkusi liikluskorralduse kohta transpordiameti liiklusteenistusele, kus võetakse vastu asjakohased otsused spetsialistidega konsulteerides.

Eesti Päevalehe eilne artikkel tõi välja rahulolematuse fooridega. Näiteks Kristiine või Stockmanni ristmikul tänava ületamisel peab arvestama vähemalt kolme valgusfoori taga ootamisega.

Autojuhtidele tekitab pahameelt Kivila tänava ja Mustakivi tee ristmik, kus uues fooris põleb autojuhtidele roheline tuli kõigest paar sekundit, mille jooksul suudab pöörde teha vaid üks auto.