Remonditakse raudteelõike Pedja-Jõgeva jaama vahel ja Pedja, Jõgeva ning Kärkna peateedel.

Liikluskatkestuste ajal teenindatakse reisijaid Vägeva-Jõgeva või Vägeva-Tartu vahel bussidega. Remondiaegne sõidugraafik on hetkel täpsustamisel.

Remonttöid teostatakse nii, et neljal päeval nädalas (E, K, R, P) toimib rongiliiklus täies mahus, kolmel päeval nädalas (T, N, L) asendatakse päevased rongid osaliselt bussidega lõigul Vägeva-Jõgeva või Vägeva-Tartu, hommikusi ja õhtusi reise teenindatakse ka nendel päevadel rongidega.

Teisipäeviti, neljapäeviti ja laupäeviti teenindatakse osaliselt bussidega reise Tartu-Tallinn 213, 015, 215, 017 ja Tallinn-Tartu 012, 212, 014, 214, 016. Kõik teised reisid toimuvad rongidega.

Muutuvad sõiduplaanid

Tulenevalt remonttöödest muutuvad sel perioodil nii Tallinna-Tartu, Tartu-Valga, Tartu-Koidula-Piusa kui Tallinna-Aegviidu rongide sõiduplaanid. Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuht Mai Vahtrik ütles Delfile, et detailne info sõiduplaanide muudatuste kohta peaks tulema lähipäevadel.

Sel sügisel alguse saav raudtee renoveerimise suurprojekt Tapa-Tartu liinil näeb ette Tapa-Tartu raudteeliini põhjaliku rekonstrueerimise. Projekti kogumahuks on 57 kilomeetrit kapitaalremonti jaamavahedel ja jaama peateedel. Töid rahastatakse Euroopa Ühtekuuluvusfondist, kogumaksumusega 24,9 miljonit eurot ning teostatakse kolme aasta jooksul, vahendas AS Eesti Raudtee kommunikatsioonijuht Liina Hallik.

Projekti eesmärgiks on Tapa-Tartu teelõikudel liiklusohutuse ja toimepidevuse tagamine, kiiruspiirangute arvu vähendamine ning liikumiskiiruse võimaldamine reisirongidel kuni 120 ja kaubarongidel kuni 80 kilomeetrini tunnis. Nimetatud kiirused ei ole Tapa-Tartu liinil seoses rööbaste kulumi ja defektidega, kõlbmatute liiprite ja saastunud ballastiga tänaseks osaliselt tagatud ning kiirust on juba piiratud 41 protsendil ehk 23,5 kilomeetril 57 kilomeetrisest kogulõigust.

Remonditöid tuleb veel

Kapitaalremondi käigus vahetatakse välja kogu raudtee pealisehitis (ballast, rööpad, liiprid), vajadusel laiendatakse muldkeha ja suurendatakse kandevõimet, remonditakse ülesõidukohad (katte vahetus, tõkkepuud). Pealisehitise remondil kasutatakse graniitkillustiku, raudbetoonliipreid koos elastse rööpakinnitusega, 60E1 tüüpi pikkrööpaid. Kuna pikkrööpad keevitatakse kokku, on tulemuseks madala müra- ja vibratsioonitasemega raudtee. Remondiobjektid on piiratud ning vajadusel luuakse ajutised raudtee ületuskohad.

2016. aastal on plaanis remontida Tapa-Nõmmküla, Nõmmküla-Tamsalu, Jõgeva-Kaarepere ning Kärkna-Tartu lõigud ning Nõmmküla ja Kaarepere peatee.

2017. aasta näeb ette Tamsalu-Kiltsi lõigu ja Tamsalu peatee remondi.

Tööde teostamiseks on hanke tulemusel sõlmitud leping Leonhard Weiss RTE ASiga.