Alanud õppeaastast e-koolis juurutatud uuendused tekitasid õpetajates ja lapsevanemates meelehärmi, kuna paljud lahendused olid läbi proovimata ja tõrkusid ning inimesed ei osanud uut süsteemi kasutada.

„Teades nende muudatuste tehnilist poolt, usun ma, et neist oli ikka kasu. Administraatori töö on lihtsamaks läinud, aga õpetajad pole rahul, sest klikke on juurde tulnud. Pedagoogid väidavad, et andmete sisestamiseks läheb rohkem aega. Kuid on ka neid muudatusi, mis on leidnud positiivset vastukaja: näiteks puudumiste märkimine, kus kuupäevad on nüüd ette antud," nentis Laurimaa.

Kadrioru Saksa gümnaasiumi õpetaja Gea Kuld rääkis samuti, et olukord on paranenud. „Minu teada praegu e-kool toimib, kuigi veel nädal-paar tagasi oli tõrkeid: vahepeal ei näidanud programm puudujaid ja hindeid. Mina olen küll päris rahul, algul oli asi lihtsalt harjumatu.“

Delfiga suhelnud lapsevanemad on siiski kurtnud, et varem oli e-koolis lihtsam oma võsukese tegemistest ülevaadet saada. „Kui lapsevanemana sisse minna, siis enne olid hinded tõesti natuke paremini näha, aga viimased paar nädalat on olemas hinneteleht. Septembri algusest saadik on palju asju juurde tulnud. Algselt plaanituga võrreldes on püütud just tavakasutaja elu mugavamaks teha. Inimesi häirinud „facebookindus“ on nüüd suures osas jälle maha võetud,“ selgitas Laurimaa.

„Võib-olla ehmatab lapsevanema ära see, et kui korraga käib koolis näiteks kaks last, siis tuleb nende info alguses läbisegi: hinded ilmuvad ilmselt sisestamise järjekorras. Aga võimalik on võtta ka kumbki laps eraldi,“ lisas Laurimaa.

Kõik olid korraga kallal

„Ma pigem siiski kaitseks uut e-kooli, kui kiruks, aga muidugi on veel kohti, mida annaks parandada," nentis Laurimaa. Sama meelt oli ka Viljandi maagümnaasiumi direktor Aavo Soopa.

„Võib-olla see loogika, kuidas muutusi tehti, ei olnud õpetajatele arusaadav, aga kooli juhtimise seisukohalt olid need muudatused head: nüüd on infot kätte saada märksa lihtsam. Alguses oli probleem see, et asi lihtsalt ei töötanud ja inimestele oli vaja aega uue asjaga harjumiseks,“ märkis Soopa.

Koolijuht arvas, et uuele süsteemile võis saatuslikuks saada ka liiga suur koormus, kuna kooliaasta algus on alati väga pingeline: „Palju inimesi oli korraga seal kallal ja tohutu hulk infot oli vaja algselt sisse panna. Võib-olla polnud see muudatuste tegemiseks kõige õigem hetk. Aga me oleme õppinud ja teinud natuke koolitusi ja asi edeneb vaikselt.“