Savisaare jõulutervituse kampaania maksis üle miljoni krooni

 (260)
Lisatud Raepressi kommentaar!
Savisaare jõulutervituse kampaania maksis üle miljoni krooni
Foto: Ilmar Saabas

Tallinlaste postkastidesse ja ka teleriekraanidele jõudnud Tallinna linnapea Edgar Savisaare jõulu- ning uusaastatervitus läks maksma enam kui miljon krooni.

Nii eesti- kui venekeelses reklaamis loetleb linnapea Tallinna suuremad kordaminekud aastal 2010 ja soovib häid pühi ning õnne uuel aastal.

Kuigi Delfi edastas oma küsimuse kampaania maksumusest Raepressile juba esmaspäeval, ei olnud vaatamata korduvatele meeldetuletustele uudise väljastamise hetkeks vastuseid tulnud.

Linnapea Edgar Savisaar ise vastas tänahommikusel linnavalitsuse selle aasta viimasel pressikonverentsil Delfi ajakirjaniku küsimusele pühadekaartide ja teleklippide kulude kohta väga lakooniliselt. „Nii nagu kõigi teiste jõulukaartide saatmine, siin mingit vahet ei ole,“ lausus Savisaar, ühtegi konkreetset summat mainimata.

Anonüümsust palunud reklaamifirma töötaja kiirhinnang:

Otsepostituse maksumus Tallinnas. 160 000 postkasti x 0,28 krooni + käibemaks = 53 760 krooni. Voldikute trükk 2,20 + käibemaks = 422 400 krooni.

Umbes 45-sekundilise pikkusega teleklipi tootmine maksab vahemikus 350 000 – 500 000 krooni.

Klipp on tänaseks olnud 18 korda Kanal 2, TV3 ja TV6 eetris, see maksab kokku ca 250 000 krooni, ilmselt näidatakse veel, seega see võib tulla kokku kuni 500 000 krooni. Kokku siis tuleb kogu summa ca 1,5 - 2 miljonit krooni.

Voldikute trükkimisel asetus rõhk Vene elanikkonnale

Raepress vastas õhtupoolikul siiski Delfi päringule ja saadetud andmetest tuleb jõulutervituse kampaania kogumaksumuseks koos käibemaksuga ligi 1,4 miljonit krooni.

Raepressi info kohaselt kujunes trükiste maksumus järgmiselt:
Reklaam ja meedia OÜ (kujundus + trükk) - 182 430 krooni, Eesti Post (levitamine) - 65 733 krooni. Ühe voldiku maksumuseks oli 1,5 krooni (koos käibemaksuga).

Kogus oli 165 000, jaotus Tallinna eraisikute postkasti, eesti ja vene keel eraldi. Eestikeelseid voldikuid trükiti Raepressi kinnitusel Eesti Posti poolt antud jaotusplaani järgi 65 000 ja venekeelseid 100 000.

Teleklipi tootmine maksis 290 000 krooni + käibemaks, reklaamiaeg Kanal 2-s 385 134 krooni + käibemaks ning reklaamiaeg TV 3-s 270 852 krooni + käibemaks.