“Eestil on hetkel Soome lahel töötamiseks ainult üks jäämurdja, mis on 43 aastat vana. Jäämurdja elueaks loetakse aga kuni 40 aastat”,” märkis transpordi ja transiidi teenindamise asekantsler Nathan Tõnnisson. Tema sõnul parandaks uus õlitõrjevahenditega varustatud jäämurdja märgatavalt ka Eesti merereostuse likvideerimise võimet, teatas Delfile ministeeriumi pressiesindaja.

Arengukava aluseks on Soome ja Rootsi jäämurdmisekspertide poolt Phare projekti raames loodud “Icebreaking Concept to Estonia” (“Jäämurdmiskontseptsioon Eestile”) ning kava on kooskõlastatud keskkonnaministeeriumi, siseministeeriumi ja rahandusministeeriumiga, kes tegi selle täiendamiseks ka omapoolseid ettepanekuid.

Jäämurdmise arengukava eesmärk on luua kaasaegne jäämurdesüsteem, et osutada Eesti sadamaid külastavatele laevadele kvaliteetset, ohutut ja efektiivset jäämurdeteenust. Arengukava ellurakendamine aitab tagada Eesti sadamate aastaringse avatuse ja konkurentsivõime. Samuti paraneb ka Eesti õlitõrje suutlikkus, sest kavas planeeritav uus mitmeotstarbelin jäämurdja on varustatud ka õlitõrjevahenditega.