Saksa firma tegi "meer E. Saavisarele" koostööettepaneku

 (34)
Saksa firma tegi "meer E. Saavisarele" koostööettepaneku
Foto: Andres Putting

Tallinna linnapea Edgar Savisaar sai eelmise nädala lõpus kirja, milles Saksamaal tegutsev ja eelkõige Venemaa turistidele suunatud reklaamiagentuur Germany Exclusive pakub, et annab oma kulu ja kirjadega välja 100 000 eksemplari Tallinna kultuuripealinnana tutvustavat väljaannet. Trükist nimetusega „Tallinn 2011 City Navigator” lubab firma jagada turismifirmadele Saksamaal, Austrias ja Šveitsis.

Veebilehe andmeil alustas Germany Exclusive tegevust 2008. aasta veebruaris Düsseldorfis. Firma väljaantav samanimeline ajakiri on mõeldud Saksamaad külastavatele Vene turistidele, kirjutab Eesti Päevaleht.

Väljaandes lubavad firma juhid Irina Schwamberg ja Anja Mader kirjutada Tallinna 2011. aasta kultuurisündmustest, lisaks ka Tallinna vaatamisväärsuste ja ostuvõimaluste kohta. Savisaare (õieti on kiri adresseeritud „härra Saavisarele") poole pöördub firma palvega kirjutada väljaande jaoks tervitussõnad. Vastutasuks palutakse linnapeal võimaluse korral Eesti meedias firma initsiatiivi toetada.

Schwambergiga Eesti Päevalehel kontakti saada ei õnnestunud, küll aga soostus esialgse põiklemise järel pakkumist kommenteerima firma Baltikumi esindaja Indrek Kruusmets. „Neil kahel entusiastlikul naisterahval on endal isiklik suhe Tallinnaga," rääkis Kruusmets, kelle sõnul on firma turismimaterjalide väljaandmises kogenud, samal ajal ei ole aga Tallinn vaeva näinud saksa keelt kõnelevate turistide ligimeelitamisega. „Saksa turist on Euroo­pas üsna hinnatud, aga Tallinnas näeb neid harva," ütles Kruusmets.
SA Tallinn 2011 kommunikatsioonijuhi Andri Maimetsa sõnul on seda laadi pakkumisi nii tasuta kui tasulise reklaami edastamiseks välisriikides neile palju laekunud. Nii näiteks on firmad valmis saatma isegi diplomeid kõlava teatega, et Eesti on valitud parimaks reisisihtpunktiks. „Kuna sellised e-meilid ja kõned tulevad sisse juhuslikult, siis tihtipeale peame lähtuma sellest, kui intensiivne müügijutt on ehk - mida pealetükkivam, seda vä­hem usaldusväärne," märkis Maimets.

Refereeritud artikli täistekst Eesti Päevaleht Online'is