Saarte praost traagilisest avariist: Seda ristmikku on kasutanud enamik saarlastest juhte. Õnnetus oleks võinud juhtuda kellega tahes


Kuressaare Laurentiuse kiriku Saueri oreli pühitsemine
Saarte praost Anti ToplaanFoto: Irina Mägi, Öselfoto oü

Purjus juhid on meie liikluses rahuajal inimesed, kelle käes on relvad mis nende endi valesti langetatud otsuste tulemusena väljuvad kontrolli alt ja mille hinnaks on inimelud, kirjutas Saarte praost Anti Toplaan peale Saaremaal juhtunud traagilis liiklusõnnetust.

"Hukkunud seisid sarnaselt meiega uue aasta alguse lävel ja lootsid algavalt aastalt endale midagi ilusat. Neil olid lootused ja omad unistused. Neil on lähedased pereliikmed kes neid koju ootasid," kirjutas Toplaan sotsiaalmeedias.

Toplaan on isegi korduvalt seda ristmikku kasutanud ja seda on tema hinnangul teinud enamik Saaremaa autojuhte. "See oleks võinud juhtuda kellega tahes meie hulgast."

"Iga inimene kes asub alkoholijoobes rooli, peaks mõistma, et selle sammu tagajärjel võivad kannatada tema enda kõige lähedasemad inimesed. Me ei vaja niipalju tõhusamat kontrolli ja politseile paremaid vahendeid, kui iga inimese meeleparandust mis väljendub muuhulgas liikluses teineteisega arvestamises," avaldas praost.

Õnnetuse hetkel lõppes Toplaane sõnul Kuressaare kirikus kahe lapse ristimistalitus. "Esimene mõte, mis mind sellest uudisest kuuldes tabas, oli küsimus, kas need inimesed, kes hukkusid, olid valmis selliseks ootamatuks lahkumiseks? Kas nad olid ristitud ja oma elud usaldanud Jumala kätte? Keegi ei saa olla valmis ootamuks surmaks, mis tabab meid murdosa sekundi jooksul. Nii peame küsima endilt palju varem, kuhu ma lähen kui ma peaksin siit astuma Jumala palge ette? Kas ma olen selle aasta teekonna alguses oma elus korraldanud suhted Jumala ja inimestega?" mõtiskles praost.

"Meist keegi ei soovi olla inimese olukorras, kes on sellise olukorra põhjustanud. Kui paljud on aga meie liikluses surma põhjustanud juhid oma tegu kahetsenud? Kui raske on elada oma ülejäänud elu sellise süükoorma all, on väga raske teistel inimestel hinnata. Jumala arm ja halastus on siiski olemas ka selliste inimeste jaoks, kui nad seda suudaksid ja oskaksid tema ees kahtseda ja temalt armu paluda. Eestis võib juhtuda sedagi, et esimene vaimulik, kellega kurjategija oma elus kohtub on vanglakaplan," lõpetas Toplaan.