Saaremaa Laevakompanii juhatuse esimehe Tõnis Rihvki sõnul on ehitaja lubanud teise uue parvlaeva Saaremaa Laevakompaniile üle anda juuni teisel nädalal. „Kui oleme laeva kätte saanud, asub Saaremaa Norrast Fiskerstrandist koduteele. Loodame, et juba hiljemalt jaanipäevaks on ta end Kuivastu-Virtsu liinil sisse seadnud,“ lausus Rihvk pressiesindaja vahendusel.

28. mail peetakse Norras Fiskerstrandi laevatehases parvlaeva Saaremaa ristimistseremoonia. Pärast ristimist viiakse läbi veel viimased katsetused, mille eduka läbimise järel võtab Saaremaa meeskond suuna Väinamerele.

„Meil on uuele parvlaevale väga kõrged ootused. Saaremaa vanem õde Muhumaa on lühikese ajaga suutnud Hiiumaa liinil rekordeid püstitada – kogu Muhumaa liinil viibimise aja alates märtsi keskpaigast on temast sadamasse ootele jäänud kokku vaid 9 sõidukit, samas kui varem ulatus tippaegadel järjekord kuni viie tunnini. Eeldatavasti paneb kohe jaanipühade aegne liiklus, mis on aasta kriitilisim periood, uue parvlaeva võimed Kuivastu-Virtsu liinil korralikult proovile, aga usume, et ta saab kenasti hakkama,“ lisas Rihvk.

Uute parvlaevade opereerimine sõltub suuresti ka sadamate heakorrast. „Saarte Liinide kiituseks tuleb öelda, et pärast olukorra väikest seedimist on nad asja kätte võtnud ja tegelevad sadamate ohutuks muutmisega. Eksperdid toimetavad sadamates ning esimesed parandustööd on käimas. Loodame, et kunagi saab tänavusele maikuule tagasi vaadata ja olla kokkuvõttes tänulik, et potentsiaalselt niivõrd ohtlik olukord Heltermaa, aga ka Rohuküla, Kuivastu ja Virtsu sadamates sai lahendatud – küll suure kära ja liikluse lühiaegse häirituse hinnaga, ent siiski ehk õnneliku lõpuga,“ ütles Rihvk.

Parvlaev Saaremaa kannab sarnaselt teistele Saaremaa Laevakompanii laevadele sinist-valget värvikuube, sisekujundus on Saaremaa Karja kihelkonna toonides. Saaremaa mahutab kuni 690 reisijat ja 160 sõiduautot. Parvlaeval on reisijateala, sealhulgas kohvik-bistroo, baar, kauplus ning päikesetekid. Tekkidevahelised trepid on seni liini teenindanud laevadega võrreldes oluliselt laiemad ja mugavamad, liikumispuudega reisijatele mõeldes on reisiteki ja ülemise autoteki vahel liikumiseks paigaldatud kaks lifti. Sõidukite kasutuses on kaks autotekki. Alus on 97,8 meetrit pikk ja 18,5 meetrit lai ning suudab arendada kiirust 16 sõlme. Laev läbib Muhu saare ja mandri vahelise ühe suuna 23 minutiga, lisandub laadimis- ja lossimisaeg.

SLK on BLRT Grupilt tellinud kolm identsete parameetritega reisiparvlaeva, mille jaoks tehtav investeering küündib 1,4 miljardi kroonini. Koos sadamate valdaja AS Saarte Liinid tehtavate investeeringutega sadamate laiendamisesse ja kaasajastamisesse tõuseb uute laevade liiniletoomisesse suunatav summa 2 miljardi kroonini.