“Olgu need siis hülged, konnad, linnud, elupaikade kaitsed või midagi muud,” kinnitas Parts üle-eelmisel nädalal Oma Saarele. Parts ütles seda päeval, mil Kuressaares oli toimunud püsiühenduse asjatundjate komisjoni koosolek.

Püsiühenduse trassivariandid jäävad Väinamere Natura alale ja juhul kui uuringute tulemusel selgub, et sild tekitaks Väinamere hoiuala kaitse-eesmärkidele, liikidele või elupaikadele olulist ehk kriitilist mõju, peaks loa silla rajamiseks andma Euroopa Komisjon (EK).

Oma Saare käsutuses olevas koosoleku 10-leheküljelises ja mitmete lisadega protokollis öeldakse, et Natura hindamise eksperdi hinnangul ühelgi trassil kriitilist mõju pole ja seega pole ka põhjust EK-lt arvamust küsida.

Paraku jättis minister täpsustamata mõned detailid. Näiteks ütles keskkonnamõju strateegilise hindamise (KSH) ekspert Heikki Kalle koosolekul järgmist: “Vaatamata sellele on pinge üleval, kuna kõik eksperdid ei ole sama meelt.”

Ka maanteeameti projektijuht Kadri Auväärt ütles komisjoni koosolekul, et aruannetes esineb veel palju informatsiooni- ja analüüsilünkasid.