Maanteeamet tegi paar nädalat tagasi reedesel päeval katsemõõtmise Pirita teel ajavahemikus 12.50-13.20. Tulemused olid aga kergelt öeldes jahmatavad. Pooletunnise katsemõõtmise käigus mõõdeti 478 läheneva sõiduki kiirust. Neist 94 protsenti ületas kiirust (mõõdetud 51 km/h või rohkem), 36 protsenti ületas kiirust rohkem kui 10km/h ning vaid 3,8 protsenti sõitis lubatud kiirusega. Keskmiseks kiiruseks mõõdeti 58 km/h, maksimaalseks 75 km/h.
Video uute kiiruskaamerate katsetusest:
Seega sisuliselt ületavad peaaegu kõik juhid nimetatud lõigul kiirus. Samas tundub tavajuhile see mõneti ehk mõistetav, kuna igaüks, kes Pirita teel sõitnud, teab, et tegemist on äärmiselt hea nähtavusega lõiguga. Tee on seal suhtelisel sirge ja lai, teekate ning nähvatus head. Ainukeseks kitsenduseks on foorita ülekäigurajad Tallinna lauluväljaku läheduses ning ka Pirita poole liikudes. Sellest hoolimata tekib aga mõnevõrra põhjendatud küsimus, et miks nimetatud lõigul ei võiks piirkiirust tõsta, liiatigi, kui juhid seal koguaeg kiirust ületavad? Mida üldse teha selle kurikuulsa lõiguga?
Kuna nimetatud lõik kuulub Tallinna linna haldusalasse, siis suunas maanteeamet Pirita tee probleemiga seotud küsimused linnale.
Rüütelmaa: kiiremalt sõidult ummikusse sattumine tekitab rohkem stressi
Tallinna Transpordiameti liikluskorralduse osakonna juhataja Talvo Rüütlemaa põhjendas Delfile, et sõidukiiruse ületamine on linna spetsialistide hinnangul tingitud mitmetest asjaoludest.
"Esmalt hea kvaliteediga ja lai tee, mis liikluspsühholoogide hinnangul tekitab autojuhil soovi sõita kiiremini. Teisalt tagab hea nähtavus võimaluse juhil veenduda, et politsei ei ole sõidukiirust mõõtmas. Kolmandaks pääsemine kesklinna piirkonnast, kus tuleb mitmete fooride taga oodata sõiduvõimalust. Neljandaks sõidab suur osa juhte nn natukene kiiremini lubatud sõidukiirusest (+10 km/h)," rääkis Rüütelmaa.
Transpordiameti juhi sõnutsi oli tegelikult varasemalt Pirita teel lubatud 70 km/h, kuid siis koos nn natukese ületamisega sai linn mõõdetud kiirusteks ca 80-90 km/h.