Keskkonnaorganisatsioonide hinnangul ärgitavad reklaamid inimesi sageli liigsele ja mõttetule tarbimisele, kuid soovitus tarbimistsüklit asjade purustamise läbi kiirendada on selgelt vastutustundetu.

ERLi tegevjuht Jaanus Välja ei usu, et keegi otseselt Expert tehnikakaupluste reklaamis toodud juhise järgi käitub, kuid et teadlikkus ohtlike jäätmete käitlemisest on Eestis niigi madalal tasemel, on reklaam täiesti kohatu. Säästva tarbimise põhimõtete järgi käitudes tuleks kodumasina rikke korral alustada eseme parandamisest. Kui see pole võimalik, läheb ese ümbertöötlemisse, mille käigus eemaldatakse süsteemist ka ohtlikud ained (külmiku puhul osoonikihti kahjustav freoon).

“Reklaamis kuvalda kasutamine väliselt täiesti korraliku külmkapi käitlemiseks süvendab niigi valesid arusaamu suurjäätmetega ümberkäimisest. Selle tulemust võib igaüks näha ka meie metsaalustes,” kinntias ELF-i juhatuse liige Ivar Tamm.

“Väärtuste hävitamist propageerivad reklaamid nagu Expert tehnikakaupluste külmikuraiumine või Subaru Impreza läbi tubade sõitev ja asju lõhkuv auto edastavad eelkõige sõnumi, et asjade lühike elu on uus norm ja kvaliteet. Ühiskondlikult tunnustatud säästlike väärtuste järgimine on aga elementaarseim osa ettevõtte sotsiaalsest vastutusest,” leiab ERL-i juhatuse liige Maie Kiisel.