Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii (SLK) parvlaevad Saaremaa, Muhumaa ja Hiiumaa hakkavad sügisest sõitma Põhja-Saksamaal Elbe jõel. Sellesama liini avamisel sõitiski saarlasest reformierakondlane Kalle Laanet.

"Cuxhaveni ja Brunsbüttelli vahelise laevaliini avamine on Eesti-Saksa majandussuhete arengus olulise tähtsusega, kuna varasemalt ei ole Eesti ettevõtjad merendusvaldkonnas Saksamaal investeeringuid teinud. Kindlasti annab see uued võimalused merendusvaldkonna töötajatele saada kogemusi ja arendada suhteid," põhjendas Laanet Delfile enda osalemist.

Laanet lisas, et tema osalemine laevaliini avamisel toimub riigikogu liikme ametliku välislähetuse vormis ning raha selleks eraldatakse tema kuluhüvitisest. Riigikogu kodulehelt selgub, et põhiseaduskomisjoni esimees Kalle Laanet osaleb 17.-21. augustini Cuxhaveni ja Brunsbütteli vahelise laevaliini avamisel Saksamaal.

Saadik lisab, et märkimata ei saa jätta, et uue liini maksutulu laekub Eesti riigi eelarvesse. "Uus laevaliin võimaldab tutvustada Eestit selles piirkonnas. Peale 15 aastast laevaliini taasavamist on ju tegemist ajaloolise hetkega, eriti, kui seda teevad just eestlased. Suurt huvi laevaliini vastu näitas avatud uste päevad parvlaeval Muhumaa, mida külastas hinnanguliselt 6000 huvilist," rääkis Laanet.

Laanet ise on teatavasti pärit Saaremaalt, seega tekib loomulikult paraku küsimus, et kuidas saadik meie enda kodumaist praamiliiklust hindab.

Sellele küsimusele vastates tõdeb Laanet, et saarte elanike jaoks on eluliselt tähtis kvaliteetne laevaliiklus - taskukohane piletihind ja piisavalt tihedad graafikud.

"Sama oluline on see ka saarte külalistele. Statistika näitab stabiilset reisijate tõusu olenemata sellest, millised laevad sõidavad. Olen seisnud varasemalt ja seisan edaspidigi selle eest, et saartele pääs oleks mõistliku hinna ja kvaliteediga. Oleme viimastel aastatel harjunud saama ülikõrget üleveoteenust, millega võrdset on raske eeldada osutavatelt vanematelt parvlaevadelt. Usun, et vedaja koostöös majandus-ja kommunikatsiooniministeeriumiga teeb kõik selleks, et tagada mõistlik teenus järgmise aasta sügiseni, kui peaksid tulema uued Tallinna Sadama laevad. Ka uute parvlaevade nn sissesõitmine vajab teatud aega," rääkis Laanet.