„Seda ei tehta käsukorras,” kinnitas Sults Delfile. „Variant öeldakse välja, piirkondadele käiakse välja summad, sellele järgnevad näiteks hanked transpordiettevõtetele, et kas selle rahaga saab hakkama või ei ja siis vastavalt piirkonnad otsustavad. Mõnedes piirkondades võib täitsa reaalselt olla pileti hind kas pool eurot või euro või poolteist eurot,” sõnas Sults. „Siis on osaline tasuta transport.”

Maakonnasisese ühistranspordi hind reisijale peaks Sultsi sõnul igal juhul tunduvalt langema, mis on ka eesmärk.

Sultsi hinnangul on olnud õige Simsoni resoluutne käitumine ja retoorika, mille tulemusena on avalikkusele jäänud mulje, nagu saaks alates 1. juulist kõigil riigi doteeritavatel bussiliinidel ehk lisaks maakonnaliinidele ka umbes 50 kaugliinil tasuta sõita. „See on väga hea, et ta pressib. Järelikult on selgroog olemas,” sõnas Sults.

„Igal ministril peab ju olema oma unistus ja oma kindralikepp taskus, ta peab seda suruma nii palju kui võimalik,” rääkis Sults. „Aga argumenteeritud vastuväited on alati teretulnud ja kui need on mõistlikud, siis tuleb neid arvestada ja ongi kõik.”

Tallinnas on Sultsi sõnul tasuta ühistransporti kergem teha, sest palju inimesi on koondunud väikesele alale, aga hajaasustusega piirkondades on see keerulisem ning omavalitsuste vastuseis on mõistetav.