Klaas ütles, et eelnõuga täpsustatakse seaduse reguleerimisala, viivistasu aegumise regulatsiooni, alarmsõidukite märgutulede kasutamist, sõiduki valvega hoiukohta teisaldamise ja seal hoidmise tasumäärade kehtestamise aluseid, mootorsõiduki juhi tervisekontrolli tähtpäeva ja juhtimisõigusega seonduvaid üleminekusätteid.

„Näiteks, kuna tervisekontroll teostatakse enne juhiloa vahetamist, tekiks uuest aastast olukord, kus järgmise tervisekontrolli tähtpäev saabub mõned kuud või nädalad enne juhiloa kehtivuse tähtpäeva saabumist ning seetõttu peatub nende juhtimisõigus vahetult enne juhiloa kehtivusaja lõppemist,” selgitas Klaas.

Majanduskomisjoni esimehe sõnul võimaldab uus pakutav regulatsioon juhiloa kehtivuse viimase kuue kuu jooksul tervisekontrolli läbimise tähtaega ühitada juhiloa kehtivusajaga. „Ebamõistlik on juhtimiseõiguse peatamine vahetult enne juhiloa kehtivusaega lõppeva tervisekontrolli tõttu,“ ütles Klaas.

Samuti sätestatakse eelnõuga, et ka väljaspool teed sõidukit juhtides peab juhil olema mootorsõiduki või maastikusõiduki juhtimisõigus. Samuti ei tohi ka väljaspool teed mootorsõidukit või maastikusõidukit juhtides juht olla joobeseisundis või alkoholi piirmäära ületavas seisundis.

Liiklusseaduse muutmise seaduse eelnõu koostamisel on arvestatud õiguskantsleri, justiitsministeeriumi, majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ja siseministeeriumi ettepanekuid.