Nii Eesti Post kui ka Tallinna Lennujaam viitasid avaliku teabe seaduse pügalale, mis annab ka täielikult Eesti vabariigile kuuluvatele äriühingutele õiguse väljastada ainult seda teavet, mis puudutab riigi eelarvest avalike ülesannete täitmiseks või toetusena antud vahendite kasutamist. Samuti keeldus juhatuse autode andmete avaldamisest Eesti Raudtee.

Ka avaliku teabe seaduse täitmist kontrolliva andmekaitse inspektsiooni kinnitusel on tegemist igati korrektse käitumisega, sest tegemist on eraõiguslike juriidiliste isikutega.

Mõnede riigi omanduses olevate suurettevõtete jaoks aga ei olnud juhtide autohüvede selgitamine häbiasi.

Näiteks Riigi Kinnisvara ASi juhatusel ametiautod üldse puuduvad ja ka mingit eraldi kompensatsiooni selle jaoks ei ole. “Ametiautosid ei olegi. Kõik juhatuse liikmed kasutavad oma isiklikke sõidukeid ja eraldi kompensatsiooni ette nähtud ei ole. Kõik kulud kaetakse palgast, sealhulgas ka kütus,” selgitas pressiesindaja.

Ka riigi metsamajandamise keskuse (RMK) juhatusele on ametiauto asemel ette nähtud lihtsalt 10 000 krooni suurune kompensatsioon.

Tallinna Sadama teatel vurab juhatuse esimees Ain Kaljurand ringi 2005. aasta Audi A6ga, mille liisingmakse suurus on umbes 9000 krooni, juhatuse liige Allan Kiil sõidab 2000. aastate alguse Mercedes Benz C320, mille makse suurusjärk oli umbes sama, kuid vahetusprotsess käsil - liising sai läbi. „Uus auto võetakse ka liisingusse, milline tuleb, ei ole veel teada,” selgitas Tallinna Sadama avalike suhete juht.

AS Eesti Loots juhatuse kasutuses on järgmised sõiduautod: juhatuse esimees Peeter Vään sõidab liisitud Toyota Land Cruiseriga, mille väljalaskeaasta on 2005, liisingu kuumakse 7253 krooni ja kaskokindlustus 1358 krooni kuus; juhatuse liige Aivo Pitk kasutab liisitud Mercedes-Benz E200 D väljalaskeaastaga 2006, liisingu kuumaksega 5200 krooni, millele lisandub kaskokindlustus 950 krooni kuus.

Eesti Loto juhatuse esimees Aivar Lepp sõidab 2003. aasta Honda CRVga, mille liisingmakse on 2842 krooni, kaskokindlustus kuus 556 krooni. Juhatuse liige Marit Kasesalu 2008. aasta Saab 9-3, liisingmakse 5780.- kuus, kaskokindlustus 1318 krooni. Eesti Loto pressiesindaja kinnitusel on neil määratud juhatuse liikmetele autohüvitise piirmäär ja Kasesalu auto puhul on oht, et juhatuse liikmel tuleb aasta lõpus oma isiklikku kukrut kergendada.

Eesti Post soostus tooma välja ainult juhatuse esimehe ametiauto, milleks on 2007. aasta Honda CRV, kuid kinnitas samas, et käesoleva aasta lõpuks kavatsetakse ettevõttes alles jätta ainult kümmekond ametiautot.

“Ametikohtadel, kus ametisõitude teostamine on pidevalt hädavajalik, kompenseeritakse autokulud töötaja palgalisana, teise võimalusena pakub ettevõte nendele töötajatele, kelle töö iseloom nõuab ametisõitude teostamist aeg-ajalt, üldkasutava sõiduki kasutamise võimalust. Sellisel juhul täidetakse iga sõidu kohta põhjendusega sõiduleht,” selgitas Eesti Posti pressiesindaja.