Tänak tõdes, et ei ole päris normaalne, kui sisuliselt külavaheteel on võimalik sõita 90 km/h. Vaata ka videost, kas jätkuvalt on õhus mõte alandada maanteede üldist piirkiirust hoopis 80 kilomeetrini tunnis ja kuidas on liiklusohutust mõjutanud kiiruskaamerate kasutuselevõtt:
Tänak ütles seminaril veel, et liikluspolitsei reidid ja traditsioonilised ettevõtmised, nagu kõrgendatud liiklusjärelevalve kooliaasta alguses ja jaanipäeval on mõjunud soodsalt, sest teavitus mõjutab tõepoolest juhtide liikluskäitumist. Seda aga paraku lühiajaliselt: Tänak tunnistas, et näiteks kooliaasta alguse aktsiooni mõju kestis rikkumisi vaadates ainult oktoobrini.
Veel on Eestis lisaks kiiruseületamisele ja joobele probleemiks lohakas suunanäitamine. "Ka tugevdatud järelevalvega on raske panna inimesed suunatuld näitama, seda Eestis eriti ei armastata teha," tõdes ta.
Nii Tänak kui politsei liiklusmenetlustalituse juht Toomas Kaarepere rõhutasid, et isegi kui kiiruskaamerad võtavad juhtide kiiruse maha vaid teatud teelõikudel, suurendavad need oluliselt ohutust, sest on paigutatud just kõige ohtlikumatesse kohtadesse. "Kiiruskaamerast mööda sõites mõelge, et selles kohas on inimene oma elu jätnud, sest need on pandud just sellistesse kohtadesse," märkis Kaarepere.
Üldjuhul on tema hinnangul põhjust optimismiks. "Inimesed on palju teadlikumaks muutunud ja teist-kolmandat vahelejäämist reeglina enam ei kaasne. Ise olen mitmeid kordi sõitnud Tallinna-Tartu maanteel ja jälginud – järjest vähem näeb neid piduritulesid enne kaameraid ja järjest rohkem tuleb tagasisidet selle kohta, et sõidetakse piirkiirusega, sest teel on nii palju kaameraid ja tõmblemisest saadav võit ei ole nii suur. Pigem pannakse püsikiirus peale ja sõidetakse kolonnis," rääkis Kaarepere.
200 000 trahviteadet
Ta tõi kiirusületamiste kohta välja ka huvitavaid fakte, näiteks selle, et kõige rohkem toimub rikkumisi selles vallas just reedeti ja laupäeviti, esmaspäeviti aga kõige harvem – "Kes ikka tööle kiirustab?" muigas ta.