"Eesti infoühiskond on haavatav ja katkestused mõjutavad igapäevaelu harjumuspärast toimimist. Andmeside on elutähtis teenus," kommenteeris eile viis tundi kestnud Elioni riket riigi infosüsteemi ameti (RIA) peadirektori asetäitja küberturbe alal Toomas Vaks.

"RIA-l pole samas andmeid, et seekordne rike oleks oluliselt häirinud teiste elutähtsate teenuste toimimist," kinnitas Vaks.

Vaksi sõnul sõltub rikete mõju ühiskonnale sellest, kus, millal, millises ulatuses ja kui kaua on teenused häiritud.

"Näiteks võivad sidekatkestused põhjustada häireid riigiasutuste infovahetuses, kaardimaksetes või häirekeskuse töös," loetles Vaks.

"Katkestus Tallinna kesklinnas on kindlasti tõsine juhtum. Siiski pole alati võimalik probleeme vältida, ent oluline on teenus kiiresti taastada ja toimunust õppida," märkis Vaks.

Tallinna kesklinna piirkonnas kadus eile pärastlõunal Elioni internetiühendus, mille tõttu ei saanud kasutada TV- ja internetiteenust.

Algselt oli rikke tõttu internetita umbes 800 klienti. Elionil kulus rikke kõrvaldamiseks üle viie tunni.

Elioni tehnoloogiadirektor Kalev Reiljan ütles, et rikke põhjustas võrguseade, millega olid ühendatud teised võrguseadmed ja mis suunasid internetiliiklust selles piirkonnas.

"Rikkest tingituna ei olnud eile võimalik Tallinna kesklinnas kasutada Elioni internetiteenust ja nutiTV-d. Rike algas kell 12.54 ja lõppes 18.30. Enamik kliente ühendati internetiga kella 16-ks, kuid lõplikult sai rike kõrvaldatud 18-ks," ütles Reiljan.

Mõjutatud ei olnud terve kesklinn, vaid Liivalaia tänav, Rotermanni kvartal, Narva maantee algus, lennujaama piirkond. "Rikke põhjustas võrguseade, millega olid ühendatud teised võrguseadmed ja mis suunasid internetiliiklust selles piirkonnas. Võrguseadme rikke tõttu tuli see välja vahetada. Esialgu antud lubadus, et rike saab kõrvaldatud kahe tunniga venis pikemaks. Ajaline viivitus seisnes selles, et näiliselt lihtsalt lahendatav rike osutus siiski keerulisemaks ja selle kõrvaldamine aeganõudvamaks," sõnas Reiljan Delfile.