Eesti Kaubandus-Tööstuskoda nõustub seisukohaga, et alkoholi tarbimine ühiskonnas ja eriti noorte hulgas on murettekitavalt suur, kuid leiab, et reklaami täielik keelustamine ei ole kõige otstarbekam moodus selle vähendamise, teatas Delfile Eesti kaubandus-Tööstuskoda.

“Näiteks tubakatoodete reklaam keelustati Eestis täielikult alates 1998. aastast, kuid vaatamata sellele kasvab statistika põhjal jätkuvalt noorte hulgas suitsetajate arv,” ütles kaubanduskoda reklaamiseaduse töögrupis esindav Urmas Männa.

“Meie usume, et alkoholireklaami keelamine kindlasti vähendaks joomist noorte hulgas,” lausus Delfile karskusühenduse Alkohivaba Eesti (AVE) esindaja Lauri Beekmann. “Väheneks alkoholireklaami mõjul esmatarbimine. See konkreetne keelamine mõjutaks ehk kõige enam alaealisi ja noori, kelle jaoks kipuvad need reklaamid ju atraktiivsed olema ja kes ise on kõige mõjutavam sihtrühm.”

AVE pooldab alkoholi reklaamikeeldu igal juhul. „Kui see vähendaks alaealiste seas seni pidevalt kasvanud alkoholi tarvitamist, siis see oleks ju positiivne samm,” lisas Beekmann.

Kaubandus-tööstuskoda on otsustavalt vastu sotsiaalministeeriumi plaanile kehtestada Eestis täielik alkoholi reklaami keeld, sest see pahandaks Euroopa Liitu.

Alkoholi reklaami täielik keeld oleks vastuolus Euroopa Liidu õigusega. Alkoholi reklaami täieliku keelustamise korral on prognoositavad kohtuvaidlused Euroopa tasandil.

Euroopa Kohus on leidnud, et mingi tootegrupi reklaami täielik keelustamine ühes liikmesriigis piirab kaupade vaba liikumist ja teenuste osutamise vabadust liikmesriikide vahel ning paneb teistes liikmesriikides asuvad samade kaupade tootjad konkurentsi mõttes halvemasse olukorda.

Sama otsuse kohaselt piiraks taoline keeld ettevõtjate õigust pakkuda tarbijatele vajalikku teavet toote kohta ning võib moonutada konkurentsi ka reklaamiteenuse turul.