Esmaspäeval eemaldati Tallinnas Tammsaare teel asuv üheksakorruselise maja kõrgune Reinsalu reklaam. Res Publica meediajuht Siim Männik ei osanud öelda, mis hiidplakatist saab. “Carmen Kassi plakatid mõtlesime oksjonile panna, aga vaevalt et keegi Reinsalu omi tahab,” ütles ta Eesti Päevalehele. “Ei teagi, mida teha, küllap topime kuhugi.”

Suurima meediakampaania teinud Res Publica häving europarlamendi valimistel näitas mainekujundajate hinnangul kätte labase populismi tulemuste piiri.

Suhtekorraldusfirma Rull & Rumm juhi Ivo Rulli hinnangul alahindasid kõik kandidaadid intellekti tähtsust valija silmis. “Isegi mõistust rõhutanud tippintellektuaal Ilves pidas oma kampaanias tarvilikuks kasutada Mulgi kuube ja muud rahvalikkusele apelleerivat kommunikatsiooni,” ütles Rull ajalehele.

„Lihtinimesele mõjuda püüdev stiil sai kaotajatele saatuslikuks ka teise suhtekorraldaja, Hill & Knowltoni juhatuse esimehe Daniel Vaariku hinnangul. “Kõva käe stiil oli kas liiga väheveenvalt välja mängitud või ei tööta Eestis üldse,” tähendas Vaarik.

Vaariku hinnangul tegid respublikaanid pärast viimaseid riigikoguvalimisi vea, kui arvasid, et nad on massiivses valimisreklaamis leidnud imerohu valimiste võitmiseks. Tegelikult tõi neid võimule rahva muudatuste-ootus ja pettumus senises võimus.