Rehviliit: parima naastrehvi ja parima lamellrehvi pidurudusmaa linnakiirusel jääl on 15 meetrit naastrehvi kasuks

 (136)
naelkumm
NaastrehvFoto: Andres Putting

Eesti Rehviliidu tegevjuht Kaur Kuurme oli kriitiline Tallinna linnavalitsuse mõtte suhtes maksustada ja pikas plaanis keelata Tallinnas naastrehvide kasutamine.

"Rehviliidu hinnangul tuleks ükspuha mis otsuse tegemisel kindlasti arvestada turvalisust ning ka inimelu hinda. Ilmeka näitena toome välja võrdluse, kus parima naastrehvi ja parima lamellrehvi pidurudusmaa linnakiirusel jääl on 15 meetrit naastrehvi kasuks. Mõnel juhul võib sellise pidurdusmaa erinevus päästa inimelu," kommenteeris Kuurme.

Lisaks tuleb tema sõnul arvestada sellega, et praktikas aitab naastrehvi kasutamine ka lamellrehvi kasutajaid. Nimelt kui linnas ei ole jõutud teid tiheda lumesaju korral hooldada, siis tekib ristmikel kinni sõidetud lumi. Kui kasutada ainult lamellrehve, siis muutub see lumi pideva kiirendamise ja pidurdamise korral sama libedaks kui jää. Naastrehvide kasutajad aitavad seda pinda karestada ning see aitab ka lamellrehvide kasutajaid.

Samuti tuleb lamellrehvi lauskeelamisel tema sõnul arvestada Tallinna lähiümbruse elanikega, kes pideva maanteesõidu vajaduse tõttu kasutavad pigem naasterehve. Kui kehtestada naastrehvidele maks, siis karistatakse sellega eelkõige maapiirkondade ning majanduslikult tundlikuma rahakotiga elanikke, kes aga aegajal ka linna satuvad. Maapiirkondade elanikud kasutavad nimelt vahelduvate ilmastikuolude sunnil ja lünkliku teehoolduse tõttu pigem naastrehve.

Seotud lood:

Ta oli kriitiline tee ehituse kvaliteedi suhtes, sest alati ei pruugi kõige odavam pakkumine tee kestvuse poolest kõige parem variant olla. "Jälgida tuleks Eesti ilmastikuolusid ning arvestada sellega. Soomes näiteks sellist tee kulumise probleemi ei ole, kui Eestis. Vahe võib tuleneda paremate materjalide kasutamisest," oletas Kuurme.

Statistika näitab tema sõnul, et viimase nelja aasta lumerohked talved on oluliselt tõstnud naastrehvide kasutajate arvu ning kaalukaid järeldusi ei saa teha ainult ühe sooja talve põhjal.

Lamellrehvide eeliseks peetakse lahtisel lumel sõitmist, aga Kuurme sõnul on lamellrehvide ja naastrehvide pidurdusmaa lahtisel lumel suhteliselt võrdne.

Samuti on lamell ja naastrehvi pidurdusmaa vahe suhteliselt väike kuival asfaldil. Märjal asfaldil pidurdab naastrehv isegi veidi paremini kui lamellrehv. "Kui inimene sõidab valdavalt linnas ja põhimaanteedel, võib soovitada lamellrehvi, kuid jääl pidamisel ei ole lamellrehvist naastrehvile vastast," nentis Kuurme.