Paari aasta eest keskendus arutelu tunneli või silla ehitamisele, nüüd on enamik püsiühenduse eest võitlejaid asunud silda pooldama, Strandberg tuli aga lagedale raudteesilla ideega, kirjutab Eesti Päevaleht.

“Ehitada on kaks korda odavam, üleval pidada on peaaegu kaks korda odavam ja ülevedu oleks kaks korda odavam jne,” on argumendid, millega ta raudteesilla ideed propageerib.

Suurt väina ületava maanteesilla maksumuseks 1,6 miljardit krooni. Sama kallis on tunneli rajamine.

Strandbergi arvutuste kohaselt maksaks raudteesild praeguste hindade korral 600-700 miljonit krooni.

Peale raudteesilla selle osa, mida rongid väina ületamiseks kasutavad, soovitab Strandberg ehitada paarimeetrise teeraja, mis oleks inimeste ja jalgrataste päralt. “Kõigile ehk ei meeldi rongiga sõita ja mõni tahab saarele jalgrattaga pääseda,” märkis ta. Hädapärast võiks jalakäijatele mõeldud osa olla koguni nii lai, et sedamööda pääseks üle vee ka näiteks kiirabiauto.

Majandusminister Andrus Ansip arvab, et Marek Strandberg peaks oma ideid pakkuma inseneridele ja neile, kes mõne aja pärast Saaremaa püsiühendusega tegelema hakkavad. “Strandberg on igasuguseid toredaid asju teinud, aga paraku on enamik nendest enne lõppu pidama jäänud. Aga ei, andku minna. Kui ta juba rohelise liikumise esimees on, siis küllap ta saab idee ka rohelistega kooskõlastatud,” lisas Ansip.