Raplas sõitis auto tiheda vihmasaju tõttu otsa jalgrattaga sõitnud poisile, halvimast päästis kiiver

 (54)
Vihmasadu Tallinnas
VihmasaduFoto: Tiit Blaat

Täna õhtul kella 17.31 ajal juhtus Raplas Viljandi maanteel liiklusõnnetus, kus sõiduauto sõitis otsa jalgrattaga ülekäigurada ületanud lapsele. Halvimast päästis lapse kiiver.

Juht selgitas, et tihedas vihmasajus märkas ta jalgrattal ülekäigurada ületama asunud last liialt hilja ning ei suutnud kokkupõrget vältida, ütles põhja prefektuuri pressiesindaja Ragne Keisk Delfile.

Õnneks kandis rattal liigelnud laps kaitsekiivrit ning pääses seetõttu ka halvimast. Meedikud viisid mõne kriimu ning põrutusega poisi tervisekontrolliks haiglasse, kus tal märkimisväärseid vigastusi õnneks ei tuvastatud. Peale plaasterdamist lubati ta koju.

Sündmuskohal selgitasid politseinikud välja, et auto juht oli kaine ning omab juhtimisõigust. Ta oli sõidukis nõuetekohaselt turvarihmaga kinni ning viga ei saanud.

Rapla välijuht Alar Smirnov tõdeb, et iga-aastane ennetustöö on vilja kandmas ja lapsed kasutavad rattasõidul kiivrit aina enam. "Tänagi õnnetusse sattunud poiss pääses tänu kaitsekiivrile raskematest vigastustest," julges ta kinnitada.

Smirnov lisas, et kui autoga sõitjaid kaitsevad turvapadjad, turvavöö ning teinekord ka sõiduki metalne konstruktsioon, siis ratturi suurem turvalisus sõltub peaasjalikult tema nähtavusest ning avariisse sattudes ka rattakiivri olemasolust.

Küll aga teeb välijuhile muret see, et erinevad liiklejad ei oska üksteisega piisavalt arvestada ning ohte ette näha. "Turvaline liiklus algab õigupoolest koostööst – tähelepanelik ei pea olema üksnes autojuht, vaid samamoodi rattur. Kui silmad on teel ja käed roolil või leistangil, siis tasuks meeles pidada ka seda, kui oluline liikluses on kuulmine ja ümbruse jälgimine ja tajumine," ütles Smirnov.

Seotud lood:

Meenutamist vajab ka see, et kui rattur ületab vöötrada, on autojuhil tee andmise kohustus üksnes siis, kui rattur tuleb sadulast maha ja ületab sõidutee ratas käekõrval. Kui rattur kihutab üle vöötraja ning autojuht ei jõua piisava kiirusega reageerida, et kokkupõrget vältida, on ratturid varmad autojuhi suunas näppu viibutama, kuid selleks pole neil alust.

"Kui autojuht võtab vöötrajale lähenedes hoo maha, siis samamoodi peaks õnnetuste vältimiseks seda tegema ka rattur. Parim kiirus vöötraja ületamiseks maksimaalselt on jalakäija liikumise kiirus," selgitas välijuht.