6. augustil saatis Harju maavalitsus kõigile Harjumaa valdadele ja ministeeriumidele planeeritavate raudteetrassi eelnõu. Eelnõu kohaselt jookseks ühe kavandi järgi kiirraudtee Tuhala nõiakaevu läheduses läbi Pahkla, Tagadi ja Sõmeru küla, mis asuvad Nabala karstialal.

Tuhala looduskeskuse juhi Ants Talioja sõnul tekitaks 350 meetri laiune raudteetrass ning sellele eelnevad geoloogilised uuringute käigus teostatavad puurimised pöördumatut kahju kogu alale.

"Puurimisel pöörataks rasketehnikaga segi vääriselupaigad," ütles Talioja Delfile. "Raudtee ehitamise käigus lagastataks laiemalt kogu ümbrus ning sealsamas asuvatest Natura aladest ei jääks mitte midagi järele." Lisaks kahjustaks puurimine tugevalt veevõrgustikku ning ajaks segamini karstiala maa-aluste jõgede võrgustiku.

Ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles Reporterile, et trassi valiku protsess alles käib. "Me veel täpselt ei tea, kust niit läbi hakkab jooksma," sõnas Ruuda.

Tuhala nõiakaevu fännid on mitteametlikul Facebooki lehel algatanud ka küsitluse, millega palutakse rahval vastata, "kumb on olulisem", kas Rail Baltic või Tuhala nõiakaev.