9. septembril ehk kaks nädalat enne presidendivalimisi riigikogus tähendas riigipeaks kandideerimine Marina Kaljurannale loobumist oma senisest armsaks saanud tööst välisministeeriumis välisministri ametikohal. "Selle otsuse tegi ta ise. Siin ei onud meie nõu vaja. Me ütlesime, et tee oma otsus, me toetama sind igal hetkel," märkis Kaljuranna kampaaniajuht Andreas Kaju ETV "Ringvaates".

"Avalik toetus oli niivõrd suur, et ta ei saanud seda otsust mitte teha," kommenteeris Kaju Marina Kaljuranna kandideerimist.

Kaju sõnal lõi Kaljurand kõik oma kontaktid ise. Tütrega kahekesi sõitis ta kaks nädalat mööda Eestit ringi ja kohtus valijameestega. "Selle pingutusega, mida ta oma tütrega eri kohtades tegi, oli see hea tulemus," võttis Kaju presidendivalimised kokku.

Presidendikampaanias polnud Marina Kaljurannale palju abi vaja ning ta sai jätkata juba avalikkuses tuntud esinemis- ja kõnelemisstiili. "Õitseda oma normaalses olekus," märkis Kaju.

Muidugi ei läinud kõik nii nagu planeeritud: suureks tagasilöögiks oli see, kui Reformierakond otsustas Marina Kaljuranda mitte toetada. "Et seda ei juhtunud, oli minu arvates viga, aga see oli erakonna otsus," sõnas Kaju. Seejärel oli kampaaniameeskonnale selge, et presidendiks valituks osutuda on pea võimatu: märkimisväärne osa valijameestest tuli Reformierakonnast ja Keskerakonnast.

Nii presidendiks pürginud vandeadvokaadi Allar Jõksi kui ka äsja valitud presidendi Kersti Kaljulaidi kampaaniajuht Taavi Linnamäe märkis, et kui Allar Jõksi puhul saab rääkida kampaaniast, siis Kaljulaidi puhul oli olukord hoopis teine. "Need kaks asja ei ole võrreldavad. See oli pigem tehniline töö: keegi pidi vastu võtma ajakirjanike kõned ja leppima kokku kohtumised," märkis Linnamäe.

"Meie sektoris käib koostöö algus läbi kontaktide, varasemate tegemiste. Päris guugeldama ei hakata," vastas Linnamäe küsimusele, kuidas tema kui kampaaniajuhina jõuti.

Ka Jõksi meeskond võttis kohe algusest peale eesmärgiks, et kõige rohkem hindavad inimesed vahetut kontakti ja seda, et neile leitakse ja pühendatakse aega. Jaanipäevast läks kampaania suure hooga lahti. Olukorra muutis Linnamäe sõnul "skisofreeniliseks" see, et kampaanias, kus tuli pälvida kuni 335 valijamehe usaldus, oli tegutsemine selline, nagu valiks rahvas otse presidenti.

Jõksi presidendikampaanias ei saa üle ega ümber arvamusfestivalil tehtud "ühtimise" naljaga vastaskandidaat Mailis Repsi suunas. Linnamäe pidas avalikkuses lahvatanud reaktsiooni ülepaisutatuks.

"Ma ei tähtsustaks seda üle, eriti kui vaadata auditooriumit, kelle usaldus oli vaja pälvida," kommenteeris Linnamäe