Isamaa peamine konkurent Postimees Grupi kanalites oli Reformierakond, mille deklareeritud reklaamikulud ka vastasid aktsiaseltsi juhatuse esimehe Andres Kulli väitele, et Postimehes on suurimad kulutajad olnud oravad. Tema väitel pole Isamaale sellises mahus soodsamat reklaamipakkumist tehtud.

"Me pole sellist pakkumist absoluutselt mitte teinud. Meie kõik erakondade reklaam käib läbi reklaamiagentuuride, mitte otse. Reklaamiagentuuridega sõlmitakse mahuleping, selle põhjal nad saavad meil reklaami. Ma võtsin välja ka reklaamikäibed - kõige suurem kulutaja meie juures on olnud Reformierakond, mis tegelikult vastab ka sellele, mida nad väidavad. Ja kui otsepost maha võtta, siis nad on Isamaaga samal tasemel," rääkis Kull.

Nimelt kasutas Isamaa Postimees Grupi otseposti teenuse asemel reklaamiagentuuri Inspired Universal McCann samasisulist teensut.

Küsimusele, kuidas siiski saavad reklaamimahud Isamaal kolmandiku võrra suuremad olla kui reklaamikulutused sellele ei vasta, vastas Kull, et seda ta tõesti ei tea.

"See on täpselt see, et ma ei ole ka ise näinud seda aruannet. Kui härra Margus Linnamäe tegi seda (erakonna rahastamist - H.N) avalikult ja otse, siis selle piirdesse see jäi. Meie reklaamiosakonnaga olen ma suhelnud, seal töötab nii palju inimesi, et sealt sellised asjad tuleks välja. Ma ei kujuta ette," lükkas Kull ümber kuuldused, nagu oleks Postimees teinud Isamaale tasuta reklaami.

"Ma olen üritanud sellest aru saada, kusjuures meie juures ka need telenumbrid ei klapi, mida erakonnad väidavad. Tundub, et teleturg jaguneb Kanal 2 ja TV3 vahel võrdselt, siis tegelikult on raha läinud rohkem TV3-le," jätkas Kull.

Siiski näitab Emori AdEx-i uuring selgelt, et suurem käive on siiski Postimees Grupi kanalitel - seda nii Kanal 2 eelistamises TV3-le, veebireklaamides Postimehe eelistamises Delfile ning raadioski on Isamaa teinud näiliselt suuremaid kulutusi Postimees Grupi kanalitele kui Reformierakond (erand on Skyplus, mis ei kuulu Postimees Gruppi).

Vastuolu uuesti Kullile välja tuues vastas ta: "Käibe numbrid ei näita seda. Ma olen suhteliselt nõutu".

Ta selgitas, et reklaamipakkumised meediaagentuuridele võivad sõltuda paljudest asjaoludest alates läbirääkimisoskustest kuni tellitavate mahtudeni välja.

"Ma ei tea, kas Isamaa sai neid odavamalt. Kui see kickback (teenustasu - H.N) oli sellele reklaamiagentuurile suurem (Isamaa reklaamiagentuur Inspired - H.N), siis ta võiski mõne protsendi võrra odavama pakkumise saada. Aga kolmandiku võrra - me ei ole seda teinud,".