Kümme protsenti küsitletutest ei omanud Eesti märgi kohta mingit arvamust, positiivsemalt hindasid märki “Welcome to ESTonia” nooremad inimesed ja mitte-eestlased, teatas BNS-ile Emori uuringusuuna juht Ülle Pärnoja.

“Welcome to ESTonia” märgist oli kuulnud või seda näinud 60 protsenti Emori uuringus osalenutest. Informeerituse osas oli suur erinevus eestlaste ja mitte-eestlaste vahel, eestlastest oli märgiga tuttav 79 protsenti ja mitte-eestlastest ainult 23 protsenti.

“Venekeelne meedia ei ole sellest projektist kaugeltki nii aktiivselt kirjutanud kui eestikeelne,” märkis Pärnoja.

Kolm neljandikku eestimaalastest toetas seisukohta, et Eesti riik peaks panustama oma maine kujundamisse välismaal. Eesti tutvustamist peavad olulisemaks nooremad ja kõrgema sissetulekuga inimesed ning mitte-eestlased. Need sihtrühmad on maailmale avatumad ja omavad rohkem kokkupuuteid välismaalastega ning sellest tuleneb arusaam, et Eesti riik vajab rohkem tutvustamist, sõnas Pärnoja.

Tema sõnul on eelmise aasta lõpus tehtud uuringuga võrreldes viiendiku võrra kasvanud nende inimeste osakaal, kes peavad riigi maine kujundamist vajalikuks.

Emor uuris Eesti mainekujundust omal initsiatiivil, küsitledes 500 Eesti elanikku vanuses 15-74 aastat.