„Väga palju on tulnud selgitada avalikkuseski läbi arutatud punkte,“ ütles politsei- ja piirivalveameti korrakaitsepolitseiosakonna komissar Riho Tänak Delfile.

Jalgratturite eesõiguse puudumine rattal ülekäigurada ületades, mopeedi juhtimisõigus ja registreerimiskohustus, dokumentide kaasas kandmise kohustuse äralangemine, möödumine ja möödasõit, loetles komissar.

Sõidukit juhtides ei tohi mobiiliga rääkida

„Mitte kõik liiklejad ei ole veel aru saanud, et uue seaduse kohaselt ei tohi sõidukit juhtides mobiiltelefoni käes hoida,“ tõi ta välja ühe nõude, mille vastu liiklejad eksivad. „Võõras on ka aastaringne pimedal ajal helkuri kandmise kohustus.“

Üleminekuaeg uue seaduse nõuetele ei kesta igavesti ning kindlasti võetakse aluseks rikkumise ohtlikkus ning see, kas tegemist on korduva eksimusega, andis Tänak mõista, et ka trahvid ei jää tulemata.

Seetõttu soovitas ta esimesel võimalusel endale seadus selgeks teha ning vajalikud asjad soetada. Hea materjal on maanteeameti kodulehel. Kel internet võõras, saab vajaliku materjali raamatupoodidest.

Tähelepanu all kiiruseületamised ja ratturid

Tänak tõdes, et politseitöö põhimõtetesse ei toonud uus liiklusseadus suuri muudatusi ja jätkuvalt on põhitähelepanu all need liiklusrikkumised, mis inimeste elule ja tervisele kõige rängemaid tagajärgi võivad tuua.

„Suvekuudel on kindlasti üks tõsine riskikoht vale sõidukiiruse valik, mis on peamine ühesõidukiõnnetuste põhjus,“ rääkis ta. „Sõiduki liikumiskiiruse suurenedes on õnnetuse tagajärjed ka alati raskemad.“

Tänak rääkis liiklusõnnetuste statistikale viidates, et kergliiklejatega toimub suviti rohkem õnnetusi, nii on ka jalakäijaid ja jalgratturid politsei suvistes tööplaanides kindlalt sees.