Nimelt ei nõua seaduseelnõu reklaami puhul eristatavust konkureerivast kaubast ning selle väljanägemisest. Samuti on eelnõust välja jäänud selgesõnaline varjatud reklaami keeld, kirjutab Postimees.

Ka poliitiliseks reklaamiks tunnistatud K-kohukese reklaam oli tehtud viisil, mis kasutas ära kehtivate seaduste nõrku kohti. Pärast seda kui valimiskomisjon oli kohukesereklaami poliitiliseks tunnistanud, teatasid mitmed koalitsioonipoliitikud, et uues seaduses tuleb need lüngad kõrvaldada.

Eelnõu on jõudnud riigikogu majanduskomisjoni, mille liige reformierakondlane Igor Gräzin tunnistas, et eksitava reklaami osa on umbmäärane. “Võite olla kindel — vähemalt üks komisjoni liige hoolitseb selle eest, et kohukese seadustele sülitamine enam ei kordu,” lubas ta.

Reklaamifirma omanik ja riigikogu liige, respublikaan Reet Roos esitas eelmisel nädalal uuele eelnõule mitu muudatusettepanekut. “Poliitilise reklaami ja tootereklaami vahele ei tohi enam jääda halli ala “kohukeste“” jaoks,” ütles Roos.

Roosi sõnul ei reguleeri uus reklaamiseadus üldiselt poliitilist reklaami, aga hulluks teeb olukorra tema sõnul just eksitavat reklaami käsitleva osa umbmäärasus. “Paistab välja, et pole olnud mingitki poliitilist soovi eksitava reklaami täpsemaks reguleerimiseks,” tõdes Roos.

Tarbijakaitseamet on teinud eelnõusse omad ettepanekud, Postimehe andmetel hakkas neilegi silma just eksitava reklaami osa umbmäärasus.

Majandusministeeriumi õigusala asekantsleri ning reklaamiseaduse töögrupi juhi Taivo Kivistiku sõnul ei ole kohukesereklaam kuidagi uue seaduse juhtum. “Kui väidetakse, et tegemist on poliitilise reklaamiga, siis uus eelnõu ei reguleeri poliitilist reklaami,” ütles ta.