Põhja-Eesti ühistranspordikeskus lõpetab koostöö ATKOga

 (96)
Viimaste kuude jooksul on ATKO bussidega mitmeid probleeme esinenud
Viimaste kuude jooksul on ATKO bussidega mitmeid probleeme esinenudFoto: Kenno Soo

Eile otsustas Põhja-Eesti ühistranspordikeskus (ÜTK), et ATKOga sõlmitud bussiliinide teenindamise lepingud lõpetatakse, edastas Postimees.

Peale selle ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeerium Delfile, et aasta alguses algatati ATKO raskete rikkumiste osas haldusmenetlus, mis võib päädida bussifirma tegevusloa peatamise või kehtetuks tunnistamisega.

Menetlus algatati, sest bussiettevõte on silma jäänud mitmete raskete autoveoalaste rikkumistega.

"Sinna alla läheb näiteks selline rikkumine, kui politsei on teinud otsuse, et buss enam edasi sõita ei tohi, kuid ettevõtja või bussijuht on kehvas seisus sõiduki siiski liinile lasknud. Samuti kuuluvad nende alla juhi sõidu- ja puhkeaja rikkumised, kui sõidetakse kauem kui ette nähtud või manipuleeritakse sõidumeerikuga," ütles majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi veondus- ja liiklustalituse juhtivspetsialist Eda Rembel. ATKO Liinid OÜ ja Põhja Eesti ÜTK pole sõlminud lepingu lõpetamiseks ka kompromisskokkulepet.

Pidevad probleemid

Juunis tegi maanteeamet ATKOle ettekirjutuse, sest firma juhid jätsid kahel korral Narva linna avalikel linidel järelvalvet teostanud ametnikud bussist maha ja firma ei vastanud maanteeameti järelepärimisele.

Problemaatiline bussiettevõte teenindab ka mujal Eestis. Näiteks Pärnumaal teenindab ATKO juba üle kümne aasta linnalähiliine. MTÜ Pärnumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Andrus Kärpuki sõnul pole siiski leping sõlmitud ATKO Liinid OÜga, millega käivad viimase aja vaidlused, vaid ATKO Bussiliinid ASiga.

Seotud lood:

Kärpuk ütles, et pidid uue hankega vaidlustuste tõttu ATKOga vana lepingut edasi lükkama, kuid uus leping sõlmiti samuti ATKO Bussiliinidega ja firma teenindab Pärnumaa linnalähiliine ka järgmised kümme aastat.

Probleeme on ka Pärnus. “Loomulikult ei saa keegi olla rahul kümnete ärajäänud reisidega jaanuarist märtsini ning aeg-ajalt ettetulevate liinihäiretega suvekuudel,” sõnas ta. Kärpuki sõnutsi oli valdav enamus häiretest tingitud vanadest bussidest, mis pidid asenduma uutega juba selle aasta alguses, kuid uue hanke vaidluste tõttu nii ei juhtunud.