Eelmise aasta aprillis saatis Stockmanni kaubamaja hingusele viimased ühekordsed müügilolevad plasttooted ning lubas lõpetada nende edasise müügi. Sündmusest tehti kampaania koostöös sõnumi- ja turundusagentuuridega.

Stockmann mõõtis sündmuse edu: 35 meediakajastust ning enam kui sada sotsiaalmeedia postitust, mille kaudu jõudis info kümnete, kui mitte sadade tuhandete inimesteni.

Vaatamata peaaegu aasta eest toimunud plastiku rõõmsatele peiedele, ei ole Stockmann plastiku müümisest täielikult loobunud. Nimelt keelab kaubamaja klienditeenindajatel panna valmistoit kliendi kaasa võetud karpi, olgugi et see on seaduse järgi lubatud ja seda lubavad paljud teised Eesti toidupoed. Lisaks müüb Stockmann enda logoga valgeid kilekotte, mis on tehtud vaid 60% ulatuses taaskasutatud materjalist.

Lugeja foto.

Kampaania alguses ütles Stockmanni direktor Marge Türner, et ettevõte hakkab katsetama valmistoidu müümist keskkonnasõbralikesse toidukarpidesse. Stockmanni turundusjuht Katre Uibomäe ütles täna, et projekt jäi katki, kuna nad hakkasid kahtlema, kas PLA-st tehtud karbid on tegelikult ka loodussõbralikumad kui ühekordsed plastkarbid, mida saab ümber töödelda.

“Keskkonnasõbralikum variant on pea alati toodete taaskasutus ning selle oleme võtnud praegu ka endale peamiseks eesmärgiks,” selgitas ta.

Keeldu valmistoitu kliendi karpi müüa põhjendas Uibomäe sellega, et visuaalselt puhta karbi kohta ei saa kunagi öelda, et see on ka mikrobioloogiliselt puhas: seal ei ole mõnda ohtlikku bakterit, viirust või hallitust.

“Kui meie oleme nõus sellisesse karpi toodet pakendama, võtame vastutuse nii konkreetse kliendi kui ka kõikide teiste klientide ning ka töötajate tervise eest, sest saastuda võivad ka näiteks lusikas, töötasapind või klienditeenindaja kinnas,” põhjendas ta.

Ta lisas, et keskkonnasäästlikkus on Stockmanni jaoks üks prioriteete.

Eesti kommunikatsioonijuhtide liidu juhatuse ja konkursi žürii liige Krista Must ütles, et žürii ei kontrollinud, kas Stockmann on plastikust loobunud või mitte. “Need, kes töö esitasid, ka ei öelnud seda,” sõnas ta.

Ta lisas, et konkursi finalistide valimine toimus esitatud info põhjal ning hinnati eelkõige kommunikatsiooniprojekti teostuse aspekte. Täna kell 16.15 esitlevad finalistid oma projekte Tallinna Ülikoolis ning Must lubas žüriiliikmena kindlasti tõstatada ka plastikust loobumise küsimuse.

Kommunikatsioonitegu 2019 žürii hindab konkursil osalevate tööde puhul nende eesmärgipärast tulemuslikkust, leidlikkust, lahenduse uudsust Eestis, mõju kommunikatsioonisektorile ning vastavust suhtekorralduse headele tavadele.

Plastikkarpide virnad Stockmanni valmistoidu letis. Lugeja foto.