"See tossupilv, mis õhus hõljub, on ikka vaatamist väärt. Tavaliste ilmadega seda nii ei märka, aga praegu on ikka räme tumepruun tossulont nii sadama ja ka laeva kohal," kirjeldas lugeja ja nentis, et nõnda on see just tuulevaiksetel päevadel.

"Ma ei tea, kas laevadel on mingeid saastenorme, kuid see hommikune pilt on ikka päris jube. See üleni roheline Star ajab jubedat musta tossu välja," sõnas lugeja. Delfi fotograaf käis varahommikul olukorda kaemas ja nägi sadamast lahkuvat Superstari, mille korstnast tõesti paks must toss tõusis.

"Kui arvestada, et sadama kõval on Kadrioru elurajoon, siis sellist saastamist vaadata on ikka jube küll. Võib-olla laevafirma pole enda laevu kõrvalt vaadanud," lisas lugeja.

Tallink Grupi kommunikatsioonijuhi Luulea Lääne sõnul on selline tumedam heitgaasipilv eriti laeva esimesel väljumisel üsna tavaline, sest sel ajal toimub laeva peamasinate esmakordne käivitamine pärast öist seisakut ning pöörete koormus muutub masinas kiiresti.

"Seda seetõttu, et laev vajab nii masinate soojendamiseks, manööverdamiseks kui ka kiiruse muutmiseks ajutiselt ning lühikese aja vältel täiendavat jõudu. Sarnast heitgaasi võib täheldada laeva peamasinate koormuse kiirel muutmisel mistahes ajal, mis võib olla vajalik nii tavapäraseks väljumiseks kui ka ohutuse tagamiseks tehtavate ootamatute manöövrite sooritamiseks," selgitas Lääne.

Lääne osutas, et kõik Tallinna sadamat regulaarselt kasutavad laevad kasutavad fossiilset kütust, mille heitgaasides on paratamatult ka tahmaosakesi, mis väljuva gaasi värvust mõjutavad. "Suurema pöörete arvu puhul põletab laev ka rohkem kütust ning sellega võrdeliselt kasvab ajutiselt ning lühiajaliselt ka tahmaosakeste maht," lisas Lääne.

Lääne tõdes, et paraku on tegu tavapärase ja normidega kooskõlas oleva nähtusega. Ta kinnitas ka, et laevad käivad regulaarselt, mitu korda aastas tehnilises ülevaatuses ja laevu kontrollivad nii lipuriigi kui külastatava riigi esindajad. "Superstari puhul on need ülevaatused samuti teostatud ja korras," lisas ta.

Lääne märkis veel, et järgmise aasta algusest liinil alustav Megastar sõidab eriti keskkonnasäästliku veeldatud maagaasiga, mille põlemisel selliseid tahmaosakesi ei teki, kuid ka Tallinki praegused laevad kasutavad Lääne kinnitusel madala, 0,1-protsendilise väävlisisaldusega kütust, mille kahjulike ühendite hulk heitgaasides kogu reisi vältel on tavapärase raskekütusega võrreldes märksa madalam.