Hansapanga kinnitusel pole kliendid, kes edastasid petistele oma internetipanga paroolid, rahaliselt kannatanud.

Hansapanga meediasuhete juht Kristiina Tamberg ütles ETAle, e-kirja saatmine Hansapanga administratsiooni nime all esinenud petistele on nüüdseks ka blokeeritud. Samuti vahetab pank nende klientide paroolid, kes petturitele oma senised paroolid avaldasid.

Tambergi sõnul on Hansapanga klienditoe telefonile esmaspäeval seoses internetipanga paroolide avaldamise ettepanekuga palju helistatud, kuid enamasti on helistatud lihtsalt huvi pärast. “Mõned on siiski tunnistanud ka paroolide avaldamist,” ütles Tamberg.

Ta lisas, et Hansapanga internetipanga kodulehekülge pole pildiliselt kuigi keeruline kopeerida, nagu seda olid teinud seni tundmatud petised. Samas on Hansapank kinnitanud, et elektroonilise postiga öösel levitud teabemoodus pole pangale omane: pank informeerib tavaliselt muudatustest esmalt massiteabekanaleid, samuti ei sisaldu teates kirjavigu.

Politseiameti pressiesindaja sõnul algatas keskkriminaalpolitsei kriminaalasja kelmuse paragrahvi järgi, mille eest süüdimõistmisel ähvardab kurjategijat kuni kolmeaastane vangistus.

Politsei andmetel saatis kurjategija pettusekirja välja ööl vastu esmaspäeva kella kahe ajal Tartu maanteel asuva internetikohviku arvutist. Politsei võttis kontrollimiseks kohvikust kaasa arvutid ja klaviatuurid, mille kaudu kiri oletatavalt edastati.

Suvalistele meiliaadressidele saadetud kirjas oli kopeeritud Hansapanga internetipanga esilehekülg ning selles paluti uuendada oma hanza-neti paroole ja kasutajatunnust.

Politseil on esialgu infot paarikümne inimese kohta, kes oma paroolid kelmile edastasid.

Hansapanga suhtekorraldusjuht Ando Noormets teatas juba esmaspäeva hommikul, et kirja saatjaks ei ole Hansapank, vaid tegemist on kuritahtliku katsega hõivata klientide paroolid. Ta lisas, et inimeste kahtlust peaks äratama see, et kiri on kirjutatud vigases eesti keeles.

Pank palub klientidel, kes on sellele e-mailile vastanud ning oma internetipanga turvaparoolid saatnud, võtta kohe ühendust Hansapangaga telefonil 6 310 310.

Klientide turvalisuse tagamiseks ja kliendiandmete kaitseks on Hansapank tarvitusele võtnud lisameetmed, ütles Noormets.

E-mailile lisatud vorm sarnaneb Hansapanga internetipanga Hanza.net omaga. Kirja saatjaks oli märgitud admin@hanza.net.

“Pank ei informeeriks oma kliente kunagi olulistest muutustest sellise maili abil,” ütles Noormets. “Peaks olema selge niisugust kirja saades, et tegu on mitte panga, vaid kellegi teisega.”