"Ootame teid külla, kuid loodame, et te ei saa tulla," sõnastas Kalinko reklaamikampaania, kus vene turistid olid kujutatud patseerivate matrjoškadena.

Kalinko ütles Vene Delfile, et kampaania ei ole Peterburis väga laialt levinud ja palju tähelepanu saanud, kuid need, kes seda on näinud või seda kuulnud, on sellest nördinud.

"Inimeste loomulik reaktsioon on pahameel," rääkis ajakirjanik. "Ma saan aru, et mõned venelased käituvad välismaal nii nagu klippides on kujutaud, aga siiski on tegemist fopaaga."

Ta tõi näiteks ühte Venemaal jooksvat reklaami, kus tegelane ütleb: "Ameerika passiga võin puhata, kus tahan, aga Vene passiga nii, kuidas tahan". See toob tema sõnul naeratuse, mitte viha, sest kõik mõistavad, et vahel kohtab sellist venepärast piirideta pidutsemist.

"Kuid matrjoškad on hoopis teine asi, see on pilk väljaspoolt ja see pilk on ebameeldiv," kommenteeris Kalinko. "Pealegi tekkib neid klippe vaadates tunne, et Eestisse kutsutakse just selliseid "matrjoškasid"".

"Ma tõesti armastan Eestit, aga te peaksite siiski aru saama, et turistid maksavad oma reisimise eest ise ja seega on neil vabadus otsustada, millises riigis nad soovivad puhata.

Kalinko avaldas lootust, et see kõik oli lihtsalt viga, kuigi tema sõnul ei saa välistada, et "kogu seda skandaali oli kellelgi vaja".

Novembri keskpaigas avaldati sotsiaalvõrgustikesse neli venekeelset videolõiku, mis kutsusid üles jälgima Eesti turismiinfo fännilehte.

Neljaosalise sarja peategelasteks on hiiglaslikud matrjoškad, kes sümboliseerivad Eestisse turismireisile tulnud Vene turiste.

Munakujulisi rahvusnukke kujutatakse sattumas piinlikesse olukordadesse – bussis, hotellis, restoranis ja spaas, kus nad ühel või teisel põhjusel äparduvad – ja abivalmis Eesti turismikorraldajaid neile appi tõttamas.

EAS eemaldas klipid sotsiaalvõrgustikust „vastuokslike emotsioonide” tõttu. Reklaamklipid loonud agentuuri DDB Eesti haru esindaja polnud Eesti Päevalehele vastusteks kättesaadav.