15.04.2005, 14:57
Perearsti nõuandetelefon alustab augustis
FOTO:
Eesti haigekassa ja OÜ Arstlik Perenõuandla kirjutasid neljapäeval alla üleriigilise perearsti nõuandetelefoni rahastamise lepingule. Valituks osutunud OÜ Arstlik Perenõuandla saab lepingu allakirjutamise hetkest veel kolm kuud aega, et süsteem vajaliku tasemega nõustamiseks üles ehitada.
Üleriigiliselt perearsti nõuandetelefonilt saab ööpäev läbi nii eesti kui vene keeles küsida nõu ja juhiseid meditsiinilistes küsimustes, on kirjas haigekassa pressiteates.
Perearsti nõuandetelefoni rakendamisega loodab haigekassa parandada esmatasandi arstiabi paremat kättesaadavust ja vähendada perearstide ning kiirabi töökoormust, sest lihtsamatele küsimustele saab küsija vastuse kohe telefoni teel.
Keerukamate probleemide korral antakse helistajale juhised edasiseks pöördumiseks kas perearsti juurde või haiglasse või suunatakse kriitiline kõne kohe edasi kiirabisse.
Telefoninõustamine on riigisiseste kõnede puhul helistajale esimese 5 minuti jooksul tasuta. Mobiiltelefonilt helistanu saab seda teha võimaliku kokkuleppelise tasuga. Perearsti nõuandetelefon peaks esialgsete prognooside järgi tööle hakkama alates 1. augustist sel aastal.