Siiski rõhutab Perling, et juhtimisõiguse üldisel äravõtmisel tuleb olla ettevaatlik, sest teatud erandlikel oludel ei saa inimlikel kaalutlustel olla mõistlik juhtimisõigust ära võtta. Sellisteks oludeks on reeglina juhtumid, kus joobes sõidukijuhtimise toimepanija on majanduslikult raskes seisus, kuid juhtimisõigus on möödapäästmatult oluline töölesannete täitmisel.
Väärtegu kriminaalses joobes juhiga sõitmisel
Ministeeriumi järgmine ettepanek näeb ette väärteo korras karistada neid, kes sõidavad teadlikult kaasa kriminaalses joobes sõidukijuhi autos.
Selles idees näeb prokuratuur mitmeid kitsaskohti. Esiteks ei olda kindlad, kas sellise meetmega on üleüldse võimalik saavutada eesmärk, milleks on joobes sõidukijuhtide korduvate süütegude vähendamine.
Teiseks on prokuratuuri arvates keeruline tõendada, kas kaassõitja teadis juhi joobest. "Kaassõitja teadmine kriminaalses joobes juhist saab tõendatud olla vaid siis, kui juht tema silma all puhub alkomeetrisse või on silmnähtavalt purjus, mistõttu on äärmiselt kaheldav, kas, millal ning kuidas üleüldse selline säte reaalses elus rakendust leiaks," sõnas Perling prokuratuuri seisukohas.
”Samas eksisteeriks aga mitmeid raskemaid teise astme kuritegusid (nt kakluses osalemine, kupeldamine, vägistamine), millest teatamata jätmine poleks üleüldse karistatav.
Lisaks juhtis prokuratuur tähelepanu, et eelnõu väljatöötamise kavas on joobes sõidukijuhi juhitavas sõidukis teadlik kaasasõitmine võrdsustatud joobes sõidukijuhist teatamata jätmisega. Siinkohal osutab prokuratuur vastuolule. "Samas eksisteeriks aga mitmeid raskemaid teise astme kuritegusid (nt kakluses osalemine, kupeldamine, vägistamine), millest teatamata jätmine poleks üleüldse karistatav," tõdeb Perling.