Õhupiiri rikkumine on ilma loata Eesti riigi õhuruumi sisenemine, lennuintsident aga on ohtlik pimesõit, sõjalennuk sõidab rahvusvahelises õhuruumis ühest baasist teise ilma sisselülitatud transponderita, mis võimaldaks selle asukohta radaril märgata ja jälgida, vahendasid ERR Uudised ETV saadet "Pealtnägija".

Lennuintsidendi puhul käivitatakse Ämari rahvusvahelises õhuväebaasis operatsioon, et kriitilisele olukorrale piir panna – õhku tõusevad NATO hävitajad, aga ka Soome ja Rootsi õhuruumi kaitsjad, et minna neid lende tuvastama ja piiririkkujaid heidutama.

Ämari õhuseiredivisjoni ülem major Hardi Lämmergase märkis, et kui aastal 2003 oli intsidente ja piiririkkumisi aastas kokku kahekohaline arv, siis täna sunnib häire operaatorid puhketoast välja intensiivsemal ajal kasvõi kümme korda päevas. "On olukordi, kus ma olen tundnud, et see läks napilt," kinnitas Lämmergas.