30. mai pärastlõunal tegid Saaremaa rallimehed Sander Sepp ja Ants Uustalu Harju rallil Kose lähedal kitsal metsateel oma elu kiireimat sõitu, edestades oma võistlusklassis konkurente kindla edumaaga. Katse teisel kilomeetril aga kaotas juht kiires paremkurvis Renault Clio üle juhitavuse ja sööstis 140 km/h teelt välja, otse rahva hulka, vahendab ERRi portaal "Pealtnägijat".

Kohapeal hukkus kolm noort inimest - Triinu, Lauri ja Janek -, vähemalt sama paljud pääsesid napilt.

Uurimise käigus on kogu päeva sündmused minuti kaupa taastatud. Lauri ja Janeki meeskond katkestas ralli käigukastirikke tõttu. Kella 16 paiku liikus kuuene seltskond raja äärde ning vaatamiskohaks valiti lage raiesmik mäenukil, kus paistab kätte mitu kurvi ja pikk kiire sirge.

Olgugi, et nad olid kogenud rallisõbrad, ei tajunud Janek ja Lauri ohtu, et seisid riskantses kohas. Seda enam, et lint ja lähedal seisnud turvamees saatsid signaali, et see koht oligi peatvaatajatele mõeldud. Kokku seisis seal kümmekond inimest.

Kiiruskatse ohutusülem Villu Kahar kinnitas, et sinna, kuhu on tõmmatud ohutuslint, tohivad pealtvaatajad minna.

Ohvrite pere jahmatuseks teatas prokuratuur tänavu veebruaris ehk kaheksa kuud pärast õnnetust, et uurimine siiski lõpetatakse kellelegi süüdistust esitamata. "Mul on äärmiselt kahju, et see niimoodi juhtus. See ei pidanud nii minema. Kahjuks. Aga see asi on meie jaoks läbi käidud," ütles Harju ralli võistlusjuht Gabriel Müürsepp.

Uurimise versioon, millega nõustuvad ka ralli korraldajad ja alaliit, ütleb, et rallimasina väljasõidu põhjustas pehmesse liivapinnasesse tekkinud lohk.

Autospordi liidu konsultant ja endine staažikas rallisportlane Märt Ots, kes juhtumit lähedaste palvel analüüsis, leiab, et ametlik versioon ei pea paika ja korraldajate väide, et riske maandati, on tema hinnangul suisa vale.

"Kui kohapeal käia, siis niimoodi öelda ikkagi ei saa, sest inimesed seisid puhtalt väliskurvis ja lint oli täiesti valesse kohta pandud. Seda saab iga rallikorraldaja aru. Et sellest Eesti autospordi liit nüüd aru ei saa, ma ei usu. Küll nad aru saavad," rääkis Ots.

Teadaolevalt pole Eestis ühtegi rallikorraldajat õnnetuse põhjustamises vastutusele võetud. Märt Ots viitas, et probleem on süsteemne ning selle taga on autospordi liidu nõrk kontroll rallide ohutusnõuetele.

Lähedaste sõnul ei ole nende eesmärk tingimata see, et rallikorraldajad saaksid karistada, veel vähem süüdistavad nad autos olnud sportlasi. Kuid nende soov on, et korraldajad ja eriti autospordi liit tunnistaks eksimust. Ehk õnnestuks rangemate turvanõuetega tulevikus päästa nii mõnegi inimese elu.

Tänaseks on asja vaaginud mitu prokuröri ja kõik on uurimise taasavamisest keeldunud. Viimase õlekõrrena pöördus pere riigikohtusse, kust oodatakse vastust lähikuudel.