"See talv on jää seisukohast üks keerulisemaid. Me oleme oleme teinud operatiivseid otsuseid, oleme Soome lahte ühe laeva juurde toonud, Pärnu lahes kasutame kahte laeva. Aga kuigi õhus on kevade lõhna, siis jäämurde kriitiline olukord kestab kogu märtsikuu, see sõltub tuultest ja ilmadest," rääkis Parts valitsuse pressikonverentsil.

"Tänaseni oleme suutnud niimoodi korraldada, et Eesti transpordikoridor on vahendajatele ja kaupmeestele heas kirjas olnud, aga üks asi, mis tuleb Eestil lahendada: pole mingit kahtlust, et me peame leidma rahastamisvõimaluse vähemalt ühele uuele enda jäämurdjale."

"Täna Soome lahel tegutseme üsna mureliku südamega, läheme magama ja ei tea, mis ilm hommikul on. Meil on küll üks reservlaev, meil on mingisuguseid avariilahendusi ja kokkuleppeid, aga kokkulepped sõltuvad sellest, palju on vaja soomlastel-rootslastel vaja jäämurdjaid, selles mõttes käime nõrgal jääl."