Parima pildi tegi Postimehe fotograaf

 (27)
Karin Kalmiste, Toivo Jürgenson, Meelis Pavel, Toomas Luman

Eesti Ajalehtede Liidu (EALL) pressipreemia fotožürii valis möödunud aasta parimaks uudisfotoks Postimehe fotograafi Toomas Huigi tehtud pildi Eesti Raudtee erastamise kohtuistungilt.

Erastamisagentuuri nõukogu liikmete näod ütlevad selgelt, mida nad kohtunik Karin Kalmistest arvavad, teatas EALL-i tegevdirektor Tarmu Tammerk BNS-ile.

16. märtsi Postimehes ilmunud foto puhul hinnati meisterlikku hetke tabamist. Avalikkuse jaoks ülikeerukaks muutunud loost sai Toomas Huik kätte momendi, kus raudtee erastamise eest vastutajate iroonilised pilgud andsid artiklile kõnekat lisainfot.

Esikohale oli lähedal Eesti Päevalehe fotograafi Rauno Volmari foto Sikupilli keskuse tehnikapoe avamiselt, kus odavalt müüki pandud telerite pärast käis ebainimlik võitlus. 10. mail Eesti Päevalehes ilmunud fotol on maha kukkunud mees, kelle käest rebitakse telerit.

Nii Huigi kui ka Volmari foto ühisnimetaja on “Kõik müügiks”.

Meisterlikuks peeti ka Eesti Ekspressi fotograafi Ingmar Muusikuse haruldast pilti ootamatult kavalailmelisest Arnold Rüütlist, mis oli tehtud paar minutit enne presidendivalimiste tulemuste teatavakstegemist. Foto ilmus 11. oktoobri Eesti Ekspressi Reporteris.

Maakonnalehtedes ilmunud uudisfotodest sai esikoha pilt, mille oli teinud Viljandi maakonna ajalehe Sakala fotograaf Elmo Riig. 12. aprilli Sakalas ilmunud fotol on metsast inimeste elu uudistama tulnud karu, kes kiikab sisse õuel seisvasse furgoonautosse. Selle foto juures oli fotograaf olnud õigel ajal õiges kohas, saades hea nurga alt kätte haruldase hetke.

Tugevat konkurentsi pakkus Põlvamaa lehes Koit 17. mail ilmunud huvitava detailileiuga foto “Mobiilne seto”, mille autor on Aare Plakk.

Žürii märkis ära ka Pärnu Postimehe fotograafi Urmas Luige diskreetse foto metanoolitragöödia ohvrite matuselt, mis ilmus 28. detsembri lehes.

Üleriigilise levikuga lehe preemia on 10.000 ja maakondliku lehe preemia 2.500 krooni.

Kokku esitasid 28 fotograafi konkursile 68 fotot.

Žürii hinnangul oli võistlustööde tase kõrgem ja ühtlasem kui eelmistel aastatel. Fotod olid tugevamalt seotud sündmuse ja tekstiga ning täis dünaamikat. Samuti oli märgatav lehes ilmunud fotode parem kadreerimine.