Palo loobus hiljuti oma eelkäija Juhan Partsi plaanist osta laevad riigile ja nüüd on kava korraldada konkurss, mis eeldab pakkujalt parvlaevade omamist või võimet need paari aastaga valmis saada. IRL on seda kritiseerinud kui hanke sokutamist praegusele praamiliikluse korraldaja Vjatšeslav Leedole.

"Mina pean vastutama, et 2016. aastal liiklus säiliks ja kvaliteet ei langeks. Siin hea õnne peale loteriid mängida ei pea ma mõistlikuks," lausus Palo.

Siim Kiisleri sõnul soovitasid ministeeriumiametnikud praamid riigile osta, sest see toob kokkuhoiu kaheksa miljonit eurot aastas. Palo sõnul tuli talt ametnikelt väga erinevaid soovitusi ja need muutusid ajas.

Ministeeriumi uus kantsler Merike Saks ütles Palole, et ei saa garanteerida, et riigile praame soetama minnes on riigil neli laeva 1. oktoobriks 2016, kui praegune leping lõppeb. Saks olevat öelnud, et ajagraafik on liiga tihe.

Palo arvates on ka lihtsameelne arvata, et hanked ei viibi, sest praktika näitab, et hankeid vaidlustatakse, mis võib panna riigi olukorda, kus iga hinna eest tuleb sõlmida leping olemas oleva operaatoriga, mis võib maksumaksjale lõpuks minna oluliselt kallimaks.

Kiisler uuris, et millised on siis Palo kalkulatsioonid, millest lähtuvalt ta oma otsuse vastu võttis. "Loomulikult on mul olemas hinnangulised kalkulatsioonid. Ma ei pea nendega šongleerimist õigeks, eriti kui hange on tulemas," kommenteeris Palo.

Tema sõnul on esimest korda 20 aasta jooksul tulemas praamihange, kus on mitu pakkujat. Tema nõunik Danel Tuusis on koostanud tema sõnul memo, mis tungivalt soovitab mitte hakata riskima vaid ühe hankega parvlaevade ostuks, sest selle ebaõnnestumise korral tuleb iga hinna eest Leedoga jätkata.

Palo kritiseeris ka Partsi selle eest, et too ei suutnud eelmise aasta septembrist, mil valitsusest saadi nõusolek praamide ostmiseks, praamihanget välja kuulutada.