Pahased Humana kliendid: nii ei tehta

 (82)
Pahased Humana kliendid: nii ei tehta
Foto: Andres Putting

Kasutatud riiete kauplustekett Humana muutis sel nädalal oma kliendikaardi eeskirju, tehes seni kõikidelt ostudelt tehtava allahindluse peaaegu olematuks ning kliendikaardi seega mõttetuks.

Kui seni sai kliendikaardiga Humanast teise ringi riideid alati vähemalt kümme protsenti odavamalt, siis alates 26. jaanuarist annab kliendikaart kümneprotsendilise allahindluse üksnes täishinnaga ostudelt.

Humana kodulehelt saab lugeda, et nüüd ei liideta kliendikaardi allahindlust teistele allahindlustele ning soodusmüügiperioodidel (-30%,-50% või tükihind) kliendikaardi allahindlus ei kehti.

“Jah, pole midagi teha, majandussurutis annab tunda,” ohkas ühe Tallinna kesklinnas asuva Humana poe müüja, kes pidi klientidele teatama sooduskaardi kasutamise muutustest.

“Nii ei tehta, kliendikaart on nüüd täitsa mõttetu,” ütles Delfile üks nördinud Humana klient. “Tavaliselt tegingi oma ostud alles siis, kui hinnad hakkasid alla minema, sest täishinnaga pole kaltsukast ju mõtet oste teha.”

“Kuidas saab niimoodi päevapealt kliendikaardi reegleid muuta? Kujutan ette, mis saab siis, kui näiteks Kaubamaja loobub partnerkaardi soodustustest või Prisma Säästukaardist?” küsis teine Delfi lugeja.

Samas kinnitasid Humana müüjad veel nädal-paar tagasi 50 krooni maksva kliendikaardi vormistamisel, et sellega saab igalt ostult kümme protsenti hinnaalandust.

Humana Eesti infojuht Mari-Helene Kaber ütles Delfile, et kliendikaardi reeglid tehti ümber seoses kontseptsiooni muutusega. “Meie kaupluste peakorter asub Leedus ning sealsed juhid otsustasid kontseptsiooni muuta.”

"Ausalt öeldes tuli see kõigile meile, mitte ainult ostjatele, suure üllatusena," tunnistas Kaber.

Tarbijakaitseamet on seda meelt, et igasugustest klienti puudutavatest muudatustest peaks tarbijaid võimalikult vara ette teavitama.

Tarbijakaitseameti avalike suhete spetsialist Kadri Kauksi ütles Delfile, et tarbijaid peaks muudatustest teavitama vähemalt 30 päeva enne muudatuste jõustumist.

Kui tarbijaid pole võimalik muudatustest personaalselt teavitada, siis tuleb vastavasisuline teade panna poes välja tarbijale nähtavale kohale.

Humanal on üle Eesti 16 kauplust, neist 11 asuvad Tallinnas. Veel mullu sügisel teatas Humana Sorteerimiskeskuse OÜ juhatuse liige ja tegevjuht Eve Piibeleht, et kasutatud riiete äri läheb hästi ning nende kasum võrreldes 2007. aastaga veerandi võrra kasvanud.