"Tasuta asjade jagamine on klassikaline savisaarlik kampaaniakäik enne valimisi," ütles IRL-i Tallinna linnavolikogu fraktsiooni esimees Toivo Jürgenson Delfile.

"Kui eelmiste kohalike valimiste eel pakkus Tallinn küttepuid ja kartuleid, siis nüüd on kampaania lihtsalt teises mastaabis ette võetud," lisas Jürgenson.

Kampaania mõju pikaajalises efektiivsuses Jürgenson kahtleb. "Keskmine valija ei otsusta mitte üksikute tasuta asjade järgi, vaid vaatab suuremat pilti. Suurem pilt on Tallinnas aga trööstitu: teed lagunevad, linna investeeringud on kokku kuivanud, linn ei suuda tagada lasteaiakohtasid, laste huviharidus on jätkuvalt alarahastatud, samal ajal aga linna propagandaaparaat naudib ajaloo suurimat ligi 5 miljoni euro suurust rahastust," rääkis Jürgenson.

SDE Tallinna piirkonna juhatuse aseesimehe Vadim Belobrovtsevi sõnul on tasuta ühistranspordi võimalikest mõjudest vara teha kaugeleulatuvaid järeldusi. "Tulemustest võib rääkida mitu kuud hiljem, kui võimalikud probleemid on välja tulnud. Näiteks pole Tallinn siiani saanud uuele piletisüsteemile andmekaitse inspektsiooni kooskõlastust," ütles Belobrovtsev.

"Kindlasti ei ole ükski teema, kaasa arvatud tasuta ühistransport, määrava tähendusega, et ainult tänu sellele saaks Tallinnas valimisi võita ja ainuvõimu kehtestada," lisas Belobrovtsev.

Reformierakonna fraktsiooni aseesimehe Remo Holsmer ütles, et ühistranspordi korraldamine on vaid üks osa linnajuhtimisest ning ainuüksi selle pinnalt ei saa teha järeldusi sügiseste valimiste kohta.

"Selliste ühetaoliste soodustuse tegemine on kahtlemata ka üks ebaefektiivsemaid maksumaksja raha kasutamise viise - oluliselt mõistlikum oleks läbi toetuste aidata neid, kes seda reaalselt vajavad," ütles Holsmer.